Fredrik Kullberg på Apotek Hjärtat är Sveriges bäste marknadschef

Resumés event ”Sveriges bästa marknadschef” avgjordes i förra veckan.

Digital bokproduktion växer i England

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta ska delas

Ämnen i artikeln: Intellecta
Ämnen i artikeln: Intellecta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Brand Factory köper danska Vangsgaard

Ämnen i artikeln: BrandfactoryVangsgaard

Brand Factory förvärvar danska Vangsgaard med 200 miljoner i omsättning och 110 anställda.

Inklusive Vangsgaard omsatte Brand Factory-koncernen över 800 miljoner kronor under 2012 med 480 anställda. Utöver nya Vangsgaard har man produktionsanläggningar i Sveg, Linköping, finska Esbo och estländska Tallinn.

Brand Factorys vd Peter Follin

Brand Factory förvärvar danska Vangsgaard med 200 miljoner i omsättning och 110 anställda.

– Det är en pågående trend mot konsolidering i vår bransch där få internationella aktörer tar allt större plats på marknaden. Förvärvet av Vangsgaard som är Danmarks största företag inom varumärkesprofilering och visuell kommunikation, gör att vi blir marknadsledare i samtliga nordiska länder och dessutom utvidgar vårt erbjudande till att omfatta butiksinredning, säger Peter Follin, koncernchef i Brand Factory i ett meddelande.

De tre grundarna av Vangsgaard, René Rafn Hansen, Jesper Christensen och Anders Vangsgaard, kommer att fortsätta arbeta operativt inom koncernen i sina nuvarande roller.

– Vi ser fram emot att få fortsätta utveckla Vangsgaard med det utökade kunderbjudande och geografiska täckning som samgåendet med Brand Factory möjliggör. Tillsammans får vi marknadens bästa leverantör inom varumärkesprofilering och visuell kommunikation, säger René Rafn Hansen, VD för Vangsgaard.

Brand Factory ägs av den nordiska riskkapitalfonden Scope II L.P. och nyckelpersoner inom företaget. Scope Growth II L.P. förvärvade majoriteten i Brand Factory i januari 2010.

Ämnen i artikeln: BrandfactoryVangsgaard
redaktionen@branschkoll.se
Annons

IRM Q1: Medieinvesteringarna fortsätter att minska

Ämnen i artikeln: IRMMedieinvesteringar
Ämnen i artikeln: IRMMedieinvesteringar
redaktionen@branschkoll.se
Annons

StroedeRalton bygger lösning för e-brevdistribution

Ämnen i artikeln: BrevoKivraStroedeRalton

StroedeRalton har tagit fram en lösning för leverans av elektronisk post till flera olika e-brevlådor. Första kunden är kreditupplysningsföretaget UC.

Ämnen i artikeln: BrevoKivraStroedeRalton
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Quad investerar i bolag för video-marknadsföring

Ämnen i artikeln: QuadGraphics
Ämnen i artikeln: QuadGraphics
redaktionen@branschkoll.se
Annons

QR-koder fungerar bäst i tidningar, DR och förpackningar

Ämnen i artikeln: QR-kod
Ämnen i artikeln: QR-kod
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Coca-Cola individanpassar etiketten med namn

redaktionen@branschkoll.se
Annons

JCDecaux mot klimatneutralitet – men långt från först

Ämnen i artikeln: JCDecauxklimatneutral

Kommentar: JCDecaux hävdar i ett pressmeddelande att man är det ”enda företag i branschen” som börjat med att klimatkompensera sin verksamhet. Det kanske är sant om man bara tittar på utomhusreklamföretag men i kommunikationsbranschen finns flera andra aktörer som sedan länge jobbar med att kompensera för sina genererade ”utsläpp”.

Aktörer som redan jobbar med klimatkompensering i kommunikationsbranschen är bland annat Nordic Morning med Edita, Citat och JG Communication, Elanders, Big Image, Billes, Mittmedia med flera.

Även om JCDecaux nu slår sig lite väl kraftigt för bröstet är detta så klart ett bra steg som tas när man nu synliggör sitt miljöarbete.

Under hösten 2013 räknar man med att ha kompenserat hela företaget enligt ett pressmeddelande. Under 2012 genererade verksamheten 652 ton koldioxid och kompenseringen går till ett vattenreningsprojekt i Afrika.

– Vårt mål är att bli ett helt klimatneutralt företag. Vi kompenserar under våren 2013 för 652 ton koldioxid, vilket avser våra utsläpp under 2012. En utredning pågår som bäst för hur vi når målet i framtiden, säger Per Duvner, som är miljöchef på JCDecaux.

Ämnen i artikeln: JCDecauxklimatneutral
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Utomhusreklam med budskap endast synligt för barn

Ämnen i artikeln: Power of print
Ämnen i artikeln: Power of print
redaktionen@branschkoll.se
Annons