Framtidens leverantör fokuserar på hållbarhet, användbarhet och värdeskapande

leverantorsdag

Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co som arrangerar Leverantörsdagen.

Olsson & Co samlade under sin Leverantörsdag över 60 personer från ett fyrtiotal leverantörer, fokus låg på hållbarhet och årets tema var ”framtidens leverantör”.

– Det handlar om att tänka nytt. Inte göra det vi gjorde igår utan att tänka i nya banor. Branschen måste sluta att fokusera på bara produkt och pris. Vi måste visa värdet för kunden, det är här vår framtid finns! Vad är värdet för kunden att till exempel muggen är gjord av bambu, PLA eller porslin? Vad är värdet av att muggen är tillverkad i en fabrik där personalen har schysta arbetsvillkor? Det är den här typen av frågor som vi måste ställa till oss själva i branschen framöver, säger Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co, i ett pressmeddelande.

Fantastiska möjligheter om man fokuserar på och gör rätt saker

Det inte finns någon annan mediekanal som är starkare och mer kostnadseffektiv för varumärkesbyggande som produktmedia, om man använder den på rätt sätt, enligt undersökningar.

– Vi vet sedan länge att exempelvis en ”brandad” jacka som någon gillar används mycket och att varumärket exponeras tusentals gånger. Brukaren får en positiv känsla av varumärket och pratar om jackan och varumärket med andra, många gånger. Vi behöver fokusera på produktens nytta, värde och kvalitet. Det är så vi tillsammans kan få branschen att blomstra, säger Tomas Olsson.

”Vi backar Olsson & Co hela vägen”

– Vi har arbetat med Olsson & Co i många år och värdesätter verkligen deras engagemang för att göra branschen bättre. De har helt rätt i att vi måste arbeta tillsammans för att visa marknaden hur man effektivt och smart kan arbeta med exempelvis produktmedia. Vi på Sandryds backar Olsson & Co hela vägen i det som de vill göra för branschen och vi hoppas att få vara en del i det här utvecklingsarbetet även i framtiden, säger Roberto Anselmo, Marknadschef på Sandryds.

Annons

Rekordår för Hudikprofil som dubblade både omsättningen och personalstyrkan

hudikprofil fest bokslut

2021 blev Hudikprofils mest framgångsrika år hittills och sedan ägarskiftet i början av 2020 har företaget fördubblat både omsättningen och personalstyrkan.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

USA säger nej till allt från Xinjiang

bomull textil kläder
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Magasins ägare fortsätter göra förvärv – nu ett inredningsföretag

design inredning midaq
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De ska leverera presentkort till Göteborgs grundskoleförvaltning

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vd-byte på TM Kontor & Reklam

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vingas hållbarhetschef lämnar – söker sin efterträdare

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De 10 största promo-nyheterna i USA 2021

redaktionen@branschkoll.se
Annons

100.000 snabbtest om dagen från Apotea

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Plato Group förvärvar leverantör med fokus på hållbarhet

En stor leverantör köper en mindre för att få tillgång till deras kunskap och produkt-utbud inom hållbarhet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Signcom anställer Ted Arnesson

Signcom har anställt Ted Arnesson Key Account Manager. Han har stor branscherfarenhet från bland andra Cadorit och Paperlinx och kommer senast från Antalis.

– Med över 30 års erfarenhet inom både material och maskiner har jag byggt upp en kunskapsbank som jag hoppas och tror ska komma väl till pass. Att med Signcoms breda sortiment kunna erbjuda riktigt bra helhetslösningar blir extra roligt, säger Ted.

redaktionen@branschkoll.se
Annons