Logga in

Frågor som behöver svar: Grafisk automatisering och flöden

27 september, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Ulf Sunnberg, ordförande i nätverket Grafkom, skriver här om varför det är så viktigt med automatisering och hur du effektivt kan få svar på många frågor på kort tid – och direkt bli bättre i din egen verksamhet. Detta gäller alla företag – små som stora.

13 november är fullpackad med kunskap – ”helt galet att missa om du jobbar med grafisk produktion”

Automatisering och effektivisering står ofta högst på grafiska företags ”att göra lista”. De flesta inser att ökad automatisering sparar tid och pengar – och bidrar till ökad lönsamhet. Detta gäller lika mycket för små som för stora företag.

–> missa inte Workflow Summit 13 november

Nya kunder, nya produkter och nya lösningar kräver i många fall också nya sätt att jobba som helt enkelt inte stöds av mjukvaror och lösningar som föddes och utvecklades för många år sedan. Jag är övertygad att de flesta vid det här laget faktiskt förstår VARFÖR de behöver ta tag i detta nu.

Det svåra är ofta att komma igång. Följande är några av alla de frågor som många ställer sig och vill ha hjälp med:

  • Vilka lösningar passar mig/oss?
  • Vilka är det hetaste produkterna och lösningarna?
  • Vad har andra gjort och vilka erfarenheter finns där ut som mitt företag kan dra nytta av?
  • Vilka är trenderna?
  • Vem kan hjälpa mig?
  • Jag skulle vilja fä tips och tricks i verktyg vi redan investerat i – var får jag det?

Oavsett om ditt företag är stort eller litet. Oavsett om du investerat mycket eller väldigt lite i verktyg för automatisering. Oavsett om ni är på väg att köpa nya system och verktyg, vill få en uppdatering om vad som är nytt eller bli bättre på att använda befintliga system så måste man få in nya kunskap.

Nätverket ger svar

På Grafkoms Workflow Summit den 13 november hjälper vi till att svara på alla dessa frågor. Tillsammans med medlemmar o partners samlar vi det de bästa och de flesta inom automatisering för ditt grafiska företag. Allt från prepress, färgstyrning, e-handel och logistik, crossmedia, integration mellan system och så vidare.

Totalt över 20 presentationer i tre olika spår hjälper ditt företag med att komma vidare med automatiserade arbetsflöden och effektivare sätt att jobba.

En dag full med kunskap

På ett enda ställe och en enda dag (med mingel-middag på kvällen om man vill) kan man faktiskt få svar på alla sina frågor inom workflow och automatisering. Workflow Summit är ett helt unikt tillfälle att skaffa sig viktig och ny kunskap samt ideer och inspiration inför framtiden.

Passa på att anmäla dig och kollegor som är intresserade av automatisering, IT-lösningar och framtiden inom grafisk kommunikation. Du får också möjlighet att nätverka med kollegor från Sverige, Norden och Baltikum.

grafkom.se finns all information och där kan du anmäla dig för att säkra en plats. Vi lägger dessutom till ny information kontinuerligt när vi hittar nya ämnen

Har du några frågor eller tankar? Här gärna av dig till mig!

Jag hoppas verkligen vi ses på Workflow Summit 2018.

/Ulf Sunnberg

Du når Ulf på ulf@grafkom.se

Göteborgstryckeriets kalenderförlag satsar på ny produktmedia – ska ut i Europa

Stefan Johansson på Gullers Trading var på PSI-mässan i början av januari och visade upp sina anteckningsböcker som nu ska bli produktmedia.

Kalenderspecialisten Gullers Trading ställde ut på produktmediamässan PSI i Tyskland i början av januari.

Postnord Strålfors investerar ytterligare i 3D-printing

Tomas Lundström, Head of 3D på Postnord Strålfors (Bild: Postnord)

Utvecklingen av tekniken med 3D print går snabbt och skapar helt nya möjligheter för logistikbranschen. (mer…)

Pappers- och skogsbolag blir elleverantör – Holmen bygger vindkraftverk för 1,3 miljarder

Holmens ska bygga 26 vindkraftverk på egen mark utanför Skellefteå.

Köper CO2-neutral tryckpress

Trond Erik Isaksen på Livonia är i full färd med att installera nya tryckpressar – använder klimatkompensering från Heidelberg.

Livonia Print klimatkompenserar ny tryckpress.

Smarta belysning i trycksak – så mycket finish får du för 16 miljoner

Exklusivt magasin för ägare av en ovanlig bil.

Strands Grafiska lever vidare – Ljungbergs köper namnet och anställer åtta

Sofia Ljungberg är vd för Ljungbergs Tryckeri som driver Strands Grafiska vidare i Lindesberg.

Strands Grafiska tas över av Ljungbergs Tryckeri som köper varumärket, kundregistret, varulagret och en del av maskinerna. (mer…)

Åtta.45 köper CA Andersson

Det anrika tryckeriet i Malmö får nytt liv med Åtta.45 som ägare. (mer…)

Branschkoll-året 2019

Några av alla de personer och företag som Branschkoll skrivit om under 2019.

Att det är en turbulent tid för grafiska branschen är det ingen tvekan om. Vilket visar sig med all tydlighet på listan över de tio mest lästa artiklarna under 2019. (mer…)

Print Next växer med Nopa som ny medarrangör

Den grafiska branschens framtidsevent Print Next växer vidare (mer…)