Formac dubbel-anställer och investerar

Zoran Surbevski är ny Logistik- och produktionschef på Formac.
Zoran Surbevski är ny Logistik- och produktionschef på Formac. Bild: Formac

Formac som primärt sysslar med foliering, men allt som rör bilprofilering, har nyligen investerat i ny produktionsutrustning, närmare bestämt en Colorado från Canon.

– Som ett barn på julafton! Älskar nya maskiner – särskilt när de gör oss ännu bättre, skriver bolagets vd Jacob Hermansson på sin Linkedin.

Anställer ny logistik- och produktionschef samt ny account manager

Vidare har man anställtZoran Surbevski i rollen som logistik- och produktionschef. Zorans sägs ha över 20 års erfarenhet av både logistik och produktion och kommer närmast från Micropower och rollen som Logistikchef.

Och hans uppdrag blir att ”optimera Formacs logistik- och produktionsflöden”, enligt ett nyhetsinlägg.

– Det ska bli spännande att tillsammans med mina medarbetare göra förbättringar och hitta nya lösningar som både underlättar det dagliga arbetet internt och i slutändan bidrar till en bättre upplevelse för våra kunder, säger Zoran.

Vidare har man anställt Mathias Falk i rollen som account manager. Mathias har bland annat jobbat på Svenska bil och på Bonnier Solutions där han var ansvarig för inköp, avyttring och administration av bonnierkoncernens alla fordon.

– Jag ser verkligen fram emot att arbeta på leverantörssidan och se affären från en ny vinkel. Efter alla dessa år inom bilbranschen har jag god erfarenhet hur bilhandeln fungerar och vilka krav och utmaningar man står inför. Med detta hoppas jag kunna bidra med ökade insikter för Formac samt underlätta för våra kunders i deras hektiska vardag, en win-win situation, avslutar Mathias Falk.

Annons

Amerikanskt DR-tryckeri investerar en halv miljard i produktionskapacitet

printer tryckrpress HP USA direktreklam

Köper sju inkjetpressar från HP.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De trycker 700 miljoner valsedlar – och så här mycket kostar det

Pappersleverantörer och tryckerier är utsedda.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kanalvalet 2022: Brevlådan är en trygg plats men det finns utrymme för mer digitaliseing

Här får du sju helt färska insikter om dagsläget kring vilka kommunikationskanaler som svenska folket vill har när det gäller reklam och information.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

POD Sthlm kämpar för att hinna med – ska anställa tre till att börja med

”Vi har nått en gräns där vi måste bli fler”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Profilbranschen fick 420 miljoner i korttidsstöd – Här är återförsäljarna som fick mest

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hot Screen installerar trycklinje #8 och funderar på att trycka på knappen för #9

Hot Screen Produktion Transfer

”Det är full rulle hos Hot Screen och vi har ökat med 30 procent sedan semestern” berättar bolagets vd Fredrik Skanselid för Branschkoll.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vasaloppet fyller 100 – Craft släpper hyllningskollektion

Vasalopp profilkläder merchandise

Ännu en vinter står framför oss och ännu en gång släpper Craft en kollektion till Vasaloppet.

– Jubileumskollektionen 2022 är inspirerad av Vasaloppets alla åkare de senaste hundra åren. På de mönstrade accessoarerna kan man se åkare i knästrumpor och toppluvor, såväl motionärer som elitåkare. Även Gustav Vasa finns med på ett hörn. För att lyfta Dalarna och jubileumskänslan vävs allt ihop med kurbits samt snöflingor och detaljer från årets jubileumsprofil, säger Mia Olofsson, som har designat kollektionen, i ett pressmeddelande.

”Varit mycket populära”

Eva Hörwing som är sponsorchef på Vasaloppet berättar att:

– Vasaloppskollektionen har varit mycket populär de senaste åren och denna jubileumskollektion har alla förutsättningar att bli minst lika framgångsrik.

Kollektionen släpptes 24 november och finns att köpa online hos Stadium och direkt hos Craft. Den kommer också säljas i Sälen och Mora under Vasaloppets vintervecka.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Padelstatistik – så stor är sporten i Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Black Hill anställer branschveteran som ny säljare

Blackhill/WSI har anställtP-O Jonsson som ska jobba ”ute på fältet”, P-O beskrivs som en erfaren säljare med mycket branschkännedom. Tidigare har ha varit påPF Concept och Textilgrossisten/Toni Lee, han har även jobbat iåterförsäljarledet.

Nu kommer han alltså jobba på Black Hill och han slängs rätt in i hetluften.

– P-O kommer att synas på Nordic Profile Fair i Jönköping och kommer sedan att vara ute och besöka våra kunder runt om i Sverige, säger Örjan Boström till Branschkoll.

P-O börjar sin nya roll den 10 januari 2022.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny butiksäljare till Myshkin

Den NWP-ansluta återförsäljaren Myshkin med bas i Karlstad har anställt Emil Eriksson i rollen som butikssäljare.

redaktionen@branschkoll.se
Annons