Efter ett tufft 2015 har Dixa i Stockholm nu två stabilare år bakom sig och gör för första gången sedan 2011 en aktieutdelning. Man säger sig under året ha ökat personal (+1), investerat i maskiner och fokuserat ytterligare på vissa kundgrupper. Butikskedjor och organisationer är två av dessa om man tittar på de referenser man visar upp på sin sajt. Dixa har fyra affärsområden – tryckeri, profil, display och design och var 28 (27) personer under året. Försäljningen ökade med 5,2 procent och man tappade något i marginal – rörelseresultatet blev 3,3 (4,8) miljoner kronor. Soliditeten förbättrades fortsatt kraftigt och låg vid årets slut på 31 procent. Man anställde Andreas Boustedt, tidigare på Åtta.45, Elanders och Lenenaders, som sälj- och marknadschef i höstas. Enligt en kommentar har orderingången under början av 2018 varit stark och man uppger att tillväxten kommer att vara högre 2018 jämfört med 2017. Även lönsamheten ska förbättras. Har beslutat att i år dela ut 1,7 (0,0) miljoner kronor i aktieutdelning
O: 53,4 (50,8) R: 3,3 (4,8) M: 6,2 % (9,4 %) A: 28 (27)
År: 2017dec W: www.dixa.se