Trelleborg

Flint group söker inköpskoordinator

Flint Group is a leading global supplier to the labels and packaging industries. We are the number one or number two supplier in every major region we serve, operating in more than 40 countries and 170 facilities worldwide while employing nearly 7500 people. Our inks are used to produce labels and packaging for the biggest and most recognizable consumer brands.

Our mission is to be the best performing supplier to the label and packaging industries, as measured by our customers, shareholders, and employees through our ability to deliver exceptional value, consistent quality and continuous innovation to customers around the world.

Vi söker nu efter en Purchase Coordinator till vår inköpsavdelning i Trelleborg! Kanske är det du som är vår nya kollega? Läs vidare!

Anläggning

Vår anläggning ligger i Trelleborg, ett stenkast från centralstationen. Byggnaden i sig är en trevåningsbyggnad från tidigt 1900-tal med väl upplysta och rymliga kontor med lätt åtkomst till alla avdelningar.

Ansvarsområden

  • Inköp och beställning av färdigvaror, råvaror, emballage efter behov i SAP samt i Ariba
  • Uppdatering och underhåll av register som berör lagerstyrning/inköp.
  • Handha reklamationer mot våra leverantörer
  • Bekräfta inköpsordrar
  • Kontrollera och följa upp ej levererat gods
  • Leverera forecast till leverantörer vid förfrågan
  • Konsignationslager (råvaror och förpackningar)
  • Bistå Logistikchef i logistikprojekt

Vi söker dig som har

  • Samarbetsförmåga som ger goda relationer internt och externt
  • Goda kunskaper i det engelska språket, i både skrift och tal, samt goda kunskaper i svenska
  • Gymnasieutbildning eller motsvarande samt god datorvana i Word och Excel
  • Ingående kunskaper om SAP inköpsmodul
  • Meriterande är erfarenhet av arbete med inköp eller liknande arbete

Om anställningen

Tjänsten är en tillfällig position under ett antal månader med viss chans till förlängning.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons