Logga in

Fiskars söker Marknadskoordinator retail

16 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Nu söker vi en driven marknadskoordinator med kunskap inom retail till Fiskars. Ett vikariat på ett år med start i november. Fiskars produkter är kända över hela världen för sin funktionalitet och banbrytande design. Varumärken som ingår i koncernen är bl.a. Iittala, Rörstrand och Royal Copenhagen. Låter det intressant? Sök tjänsten idag.

Arbetsbeskrivning
Du ansvarar för:
• Framtagning av marknadsplan för Iittala stores, Iittala outlets samt Rörstrand butik på Kungsgatan (vår egna butiks marknadsplan).
• Produktion av marknadsmaterial till Fiskars egna kanaler.
• Se till att butikerna följer varumärkesplan och lokalanpassa dessa vid behov.
• Kontinuerligt säkerställa och följa upp aktiviteter som ligger i marknadsplanen samt medieplanen.
• Samarbeta aktivt med sälj för att uppnå definierade mål.
• Kommunicera marknadsplanen internt samt styra lokala marknadsaktiviteter
• Planera och utföra aktiviteter i samband med exempelvis lanseringar, jubileum och högtider.
• Budget- och kostnadsuppföljning av samtliga aktiviteter.

Din profil
För att lyckas som marknadskoordinator hos oss ser vi gärna att du har några års erfarenhet som marknadskoordinator eller produktionsledare från marknadsavdelning eller från reklambyrå med retail erfarenhet.

Du är van att planera och drivar dina kampanjer från brief till leverans i samtliga kanaler. Du är en person som tar egna initiativ och är lösningsorienterad samt är noggrann och har ett öga för detaljer. Du behöver ha en hög social kompetens och lyhördhet mot kollegor och samarbetspartner då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt. Vi ser gärna att du har en god kommunikationsförmåga samt hög affärsförståelse och är prestigelös och flexibel.

Vi ser gärna att du har någon form av utbildning inom marknadsföring samt har goda kunskaper i MS Office, InDesign och/eller Photoshop. Du har goda kunskap i svenska och engelska.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

335 företag tar bort vilseledande påståenden om papper och tryck – Norden inget undantag

Projektet Two Sides, som drivs i Norden av nätverket Grafkom, sätter stopp för företags missledande kommunikation kring pappers- och tryckindustrin. Och man har nått stor framgång – även i Sverige. (mer…)

EU-parlamentet har röstat ja till att förbjuda vissa plastartiklar

För några veckor sedan röstade EU-parlamentet igenom ett förbud

Mackmyra kopplar upp whiskeyn med NFC-taggar på flaskorna

NFC-taggarna, som levereras av ett nordiskt bolag, ska möjliggöra ”digital proveniens”.

Nu kommer Amazons tryckta julkatalog

Amazon släpper sin första tryckta katalog för högtids-shopping någonsin – skickas ut till miljontals hushåll under november.

Han tar över som vd för Eskils i Borås

Henric Wiklund tillträdde nyligen tjänsten som vd för Eskils Tryckeri i Borås. (mer…)

Billes köper logistikföretag

Billes förvärvar logistikbolag. På bilden står Fredrik Bille, Klas Hedén, Niklas Bille och Christer Samuelsson. (Foto: Niklas Maupoix)

Billes är logistikbolaget Dios största kund och står för ungefär halva Dios omsättning på runt 17 miljoner kronor. Nu köper Billes sin underleverantör och får in flera nya tjänster under sitt tak. (mer…)

Massivt program på Grafkom Workflow Summit

Nästa vecka den 13 november arrangerar nätverket Grafkom sin kunskapsdag Workflow Summit för första gången. 25 talare i tre spår delar med sig av kunskap till de nu över 150 deltagarna från hela Norden. (mer…)

Husqvarna stänger in gräsklippare på flygplats – Interaktiv skärm från Storbildsfabriken vägleder

(Bild: Storbildsfabriken)

För att uppmärksamma sina robotgräsklippare har Husqvarna skapat en uppseendeväckande kampanj. (mer…)

Tryckeri tar lounge-koncept vidare till nästa stad

Onlinetryckeriet Flyeralarm har ett litet annorlunda showroom-koncept som de kallar för ”Flyeralarm Lounge”.