Festivalaffisch får liv med digital koppling

Tryckt och digital kommunikation i samverkan: Festivalen West Pride har gjort en affisch, som med en koppling till mobilen, kan prata. Det går också att lägga in en bild på sig själv på affischen med hjälp av den speciella appen.

Det är den Göteborgsbaserade byrån Dragster som har tagit fram lösningen med hjälp av Augmented Reality-verktyget Layer. (Ladda ner appen och testa själv på bilden ovan – Iphone, Android)

Affischen finns på gator och torg där man kan höra den prata med hjälp av telefonen. Men den finns också på iampride.se.

Både Resumé och Dagens Media har skrivit om projektet.

Kraftliner-priset går upp

redaktionen@branschkoll.se

Smurfit Kappa med Amazon-cerifierad förpackning

redaktionen@branschkoll.se

Storinvestering i 7-färgspress

redaktionen@branschkoll.se

3 frågor till Gafs Kartong: ”Vi är i stort sett tillbaka på normala volymer”

redaktionen@branschkoll.se