Festivalaffisch får liv med digital koppling

Tryckt och digital kommunikation i samverkan: Festivalen West Pride har gjort en affisch, som med en koppling till mobilen, kan prata. Det går också att lägga in en bild på sig själv på affischen med hjälp av den speciella appen.

Det är den Göteborgsbaserade byrån Dragster som har tagit fram lösningen med hjälp av Augmented Reality-verktyget Layer. (Ladda ner appen och testa själv på bilden ovan – Iphone, Android)

Affischen finns på gator och torg där man kan höra den prata med hjälp av telefonen. Men den finns också på iampride.se.

Både Resumé och Dagens Media har skrivit om projektet.

Annons

Priset på plast rekordhögt

‎För den som letar efter exempel på inflation i dag är råvaror ett bra ställe att börja på. Koppar, stål, trä och plast är antingen nära eller på rekordhöga nivåer.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri startar postersajt mot nischad konsumentgrupp

Ska hjälpa föräldrar piffa till barnrummen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska Posterland expanderar till Tyskland

Bara ett halvår efter starten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Posterföretag fick nästan 5 gånger mer betalt än väntat

Det svenska posterföretaget köptes upp av modeföretag.

redaktionen@branschkoll.se
Annons