Logga in

Felestad söker Säljsupport/administratör

19 oktober, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:
 Vi söker nu en säljsupport/administratör till vårt kontor i Stockholm

Vi erbjuder dig en plats i ett glatt gäng, trevliga, engagerade och energiska arbetskollegor som har mycket kul och är stolta över sitt arbete. Vi är ett fartfyllt, framgångsrikt och expanderande bolag.

Som säljsupport/administratör hos oss får du ett omväxlande, kreativt och stimulerande arbete i en fartfylld miljö ihop med ett härligt gäng energiskt likasinnade.

I rollen som säljsupport/administratör i Stockholm tillhör du avdelningen Backoffice/Säljsupport på Felestad som idag sitter i Löddeköpinge. Du kommer främst att ansvara för att serva vår utesäljare i Stockholm samt tillhörande kunder med det löpande som t.ex. att ta fram offerter, skriva order, daglig kontakt med våra leverantörer, bevaka leveranser, svara i telefon, svara på e-post och ta hand om våra kunder, samt övriga administrativa uppgifter. Vi ser på en vidare expansion i Stockholm och det innebär att du kommer att serva flera säljare med tiden.

I dina arbetsuppgifter ingår:

  • Offert- & orderhantering
  • Svara på kund- mejl/samtal, samt skapa merförsäljning hos kund
  • Hjälpa säljare att ta fram kreativa produkt/koncept – lösningar till kund
  • Daglig kontakt med våra leverantörer gällande priser, förädling och order
  • Artikeluppdateringar i affärssystem och webbshopar

För att lyckas i rollen som innesäljare/administratör hos oss:

Vi ser att du behöver vara en driven – och ansvarstagande person som gärna har flera års erfarenhet av att jobba som säljsupport/administratör.

Du behöver vara strukturerad, detaljfokuserad och vara bekväm i att jobba i ett högt tempo. Tjänsten består till stor del av administration av olika slag och därför bör du ha stort intresse inom detta område. Vidare ser vi att du brinner för försäljning och kundrelationer då detta är fokus i vår verksamhet.

Att vara en god lagspelare är givet för tjänsten, men även att du är trygg i att kunna arbeta på egen hand och kunna ta beslut inom ditt område.

Du ska kunna hantera det svenska språket väl i tal och skrift.

Mycket god datorvana med kunskap i Outlook, Excel och PowerPoint.

Vi jobbar idag i affärssystemet Visma Administration.

Som kollega ser vi att du är ambitiös, ödmjuk, glad, har hög arbetsmoral och ser laget före jaget.

Kvalifikationer

Passar du in på ovan beskrivning så är det dig vi söker!

Arbetsplats: Stockholm

Heltid: 40 tim / vecka

Provanställning: 6 mån

Lön: Marknadsmässig och bra förmåner

Vi är kollektivanslutna

Vi applicerar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som kollegor på tryckeriet, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.

Här är branschens 21 superföretag inom print och promotion

Några av de företag som kvalat in på Bisnodes lista över svenska superföretag.

Branschkoll har ännu en gång gått igenom den långa listan över ”superföretag” och letat upp de bolag som verkar i de branscher vi har koll på så att säga. Hör företagen berätta om vad som står bakom framgångarna.