Falukorv och sås i miljösmart förpackning

Falukorv_Coleman

Blir både återvinningsbart och sparar CO2-utsläpp.

Mondi group har, tillsammans med Scan i Sverige och Unilever i Storbritannien, tagit fram nya pappersbaserade förpackningar godkänt för livsmedelsförpackningar.

Dessa omsluter nu bland annat Scans falukorv i Sverige och Colmans kryddor och såser i Storbritannien.

– Att minska miljöavtrycket är en av Scans främsta prioriteringar. Barriärpappret från Mondi är en viktig bit i pusslet som gör att vi kan presentera den nya, återvinningsbara förpackningen till vår falukorv, vilket minskar CO2-utsläppet med 70 procent jämfört med den tidigare lösningen.

Maria Häger, kvalitets- och miljödirektör hos HKScan Sweden

Eftersom den nya förpackningen huvudsakligen består av papper kan den sorteras som pappersförpackning i den svenska materialåtervinningen, skriver man i ett meddelande.

Massapriset faller och papperspriserna stiger

Ämnen i artikeln: Foexmassaprispapperspris
Ämnen i artikeln: Foexmassaprispapperspris
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Branschens nya rekommendationer för reklam-pitchar

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Upprörda känslor i Östertälje när V-tab stänger

Ämnen i artikeln: V-TAB
Ämnen i artikeln: V-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så här säljer Strålfors transpromo

Ämnen i artikeln: Strålfors

På ett frukostseminarium arrangerat av projektet Power of print pratade Per Nilsen från Strålfors om hur man kan jobba med fakturor som bärare av reklam och information. Strålfors kallar det för ”smart komunikation”.

Ämnen i artikeln: Strålfors
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SAS marknadschef om reklammottaglighet

Ämnen i artikeln: Power of print
Ämnen i artikeln: Power of print
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Patent räddar Kodak

Ämnen i artikeln: Kodak
Ämnen i artikeln: Kodak
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Google avslöjar sin energiförbrukning

Ämnen i artikeln: Google
Ämnen i artikeln: Google
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Traditionell DR planar ut när mobil direktmarknadsföring exploderar

Ämnen i artikeln: DirektmarknadsföringDMDR
Ämnen i artikeln: DirektmarknadsföringDMDR
redaktionen@branschkoll.se

Italienska internettryckeriet Press Up väljer Just Search för digital marknadsföring

Press Up är ett tryckeri i Italien som erbjuder produkter som visitkort, foldrar, flygblad, affischer via ett enkelt gränssnitt på webben. De skiljer såg från andra internettryckerier eftersom de fokuserar på specialprodukter till exempel med hjälp av exklusiva papper och tryck med Pantonefärger.

Svenska Just Search, som också har verksamhet i Italien, ska genom samarbetet hjälpa Press Up med deras digitala marknadsföring.
– Just Search är glada över att meddela att Press Up har gett oss förtroendet att hjälpa dem med deras digitala marknadsföring. Vi kommer hjälpa dem att ta över den italienska marknaden och vi är säkra på att Vincenzo kommer se god avkastning på denna investering, säger Niklas Lindahl, som är Just Search landschef i Italien.

Just Search är en del av det börsnoterade bolaget Getupdated Internet Marketing.

redaktionen@branschkoll.se

Adobe släpper app-verktyg för småföretagare

Ämnen i artikeln: iPad
Ämnen i artikeln: iPad
redaktionen@branschkoll.se
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]