Gå till innehållet

Facebookkampanj vann diamantnyckel – med hjälp av print

Puls

Reklambyrån Meckas kampanj för de kommunala gymnasieskolorna i Borås vann Diamantnyckeln på årets Guldnyckelgala. Motorn i kampanjen var en Facebookapplikation, men för att få alla niondeklassare att hitta till rätt sida gjordes ett stor DR-utskick till hela målgruppen. Digitalt i samverkan med print vann alltså ett av årets finaste priser i DM-branschen.

Resultat:

  • 3 047 unika besökare. 205 % över målsättning.
  • 6 490 filmvisningar. 115 % över målsättning.

Motivering: Strategin att bygga kampanjen på en enkel insikt om målgruppens beteende visade sig ovanligt lyckosam. Juryn blev lika lycklig som målgruppen över den till synes självklara lösningen, den höga integrationen och det ovanligt goda resultatet. Lägg därtill ett gediget hantverk och vi har en värdig vinnare av Diamantnyckeln. Hatten av för kampanjen som tjuvkikar in i framtiden!

Diamantnyckeln tilldelas den kampanj som fått flest jurypoäng oavsett kategori i hela tävlingen.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll