Facebook satsar offline – lanserar magasin med svensk på omslaget

Facebook Magasin
(Bilder: Juan Señor, INNOVATION Media Consulting)

En dag för inte så länge sedan stod det ett nytt magasin i business class-loungen på Heathrow, det visar sig att det är Facebook som står bakom publikationen.

Magasinet heter Grow, riktar sig till företagsledare, och ska ges ut en gång i kvartalet. Om sitt nya magasin säger Facebook så här:

Tanken är att leverera innehåll i olika format som passar vår tänkta publik, vi vet att företagsledare har begränsat med tid för lång läsning på jobbet, därför så har vi också skapat en fysisk version av magasinet med resor i åtanke. Vi delar ut magasinet som en del av vår marknadskommunikation på utvalda flygplatser och tågstationer där vi vet att företagsledare ofta rör sig.

Juan Señor som är journalist och president på Innovation Media Consulting gör följande Tweet som händelsen:

I en artikel om Facebooks nya magasin skriver Two Sides att de tycker det är överraskande att det tagit så lång tid för Facebook att nå slutsatsen att det är print som gäller om man verkligen vill göra ett intryck och så avslutar de med följande hälsning till Facebooks grundare:

”Så, Mr Zuckerberg, vad trevligt att du har anslutit dig till ”The print community” och att du insett vad du har missat!”

Svensk pryder omslaget på första utgåvan

Nästan lika glädjande som att Facebook insett potentialen i det tryckta mediet är att den första artikeln i den första utgåvan handlar om en svensk, nämligen Oscar Olsson, som omskrivs som ”the millennial whisperer” och som en ”retail guru”. Oscar Olsson är mannen bakom en av H&Ms senaste satsningar /Nyden, tanken är exklusiva kollektioner riktade till milleniegenerationen och en snabb titt på deras webbplats avslöjar att flertalet av plaggen redan sålt slut.

Annons

Utomhuskampanj med dubbla tryck

Marabou 7
Ämnen i artikeln: Havelle Media

För att lansera den nya förpackningen för Marabous chokladkakor går just nu en utomhuskampanj i Sverige storstäder.

Det är reklambyrån Ingo och mediabyrån Publicis som på uppdrag av Mondelez tagit fram kampanjen som går på Clear Channels stortavlor. Tanken var att den gamla förpackningen kläs av för att bli till den nya.

Produktionen står Havelle för som tagit hjälp av Gigantprint för trycket av både den utvändiga förpackningen och affischen inne i skåpet.

Man gjorde totalt tio stycken (5 i Stockholm, 3 i Malmö och 2 i Göteborg), berättar Tobbe Christell på Havelle för Branschkoll.

Ämnen i artikeln: Havelle Media
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Grafiska branschens skatteskuld minskar

skatt print 0324
Ämnen i artikeln: Skatteanstånd

Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.

Ämnen i artikeln: Skatteanstånd
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”

Anders Trillkott ny 1800

Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vd-byte för tryckerikoncern

magnus andersson 1800

I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Robot tar över hanteringen av 73.000 tryckplåtar på danskt tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen

skatt promo 0324
Ämnen i artikeln: Skatteanstånd

Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.

Ämnen i artikeln: Skatteanstånd
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder

repair textile

”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik

Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda

vattenfall workwear

Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist

klader eld

Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.

redaktionen@branschkoll.se
Annons