Logga in

Expohouse söker Produktionsledare

09 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Som produktionsledare på Expohouse ansvarar du för att planera och leda våra projekt genom vår interna produktion och hos våra externa produktionspartners. Det är en operativ roll där du arbetar nära vår interna produktion. Du tar fram underlag och tillverkningsorder för vårt interna snickeri, plast- och grafiska produktion. Du följer upp och leder arbetet för att säkerställa att produktionerna levereras i rätt tid och med hög kvalitet. Du har dessutom tillgång till ett stort nätverk av externa aktörer där du ansvarar för att beställa material samt hela och delar av produktioner (råmaterial, emballage, lackering, plåtdetaljer m.m.). Du kommer också att jobba nära våra projektledare och säljare vad gäller prisberäkningar, materialval, produktionssätt och för att hitta de bästa möjliga lösningarna för varje unikt projekt.

Rollen som produktionsledare innebär att du har mycket varierande arbetsuppgifter och varje dag är olik den andra. Förutsättningarna och lösningarna är inte alltid givna från start vilket ger dig möjligheten att arbeta kreativt och med en stor del problemlösning. Du kommer att hantera flera produktioner samtidigt vilket såklart också ställer krav på din flexibilitet och prioriteringsförmåga. Utmaningar som dyker upp längs vägen lyfts i arbetsgruppen och till din hjälp har du sex andra produktionsledare, konstruktörer, designers, snickare och projektledare att bolla idéer med. Vi ser gärna att du har en bakgrund som produktionsledare, projektledare eller som arbetsledare inom trä, snickeri, grafisk produktion eller liknande. Meriterande om du har erfarenhet från inredning eller mässbranschen. Det är viktigt att du är en tydlig och god kommunikatör samt en engagerad lagspelare. Förståelse för ritningsprogram är meriterande.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Snabbväxande trycksaksbroker tar in kapital – bygger marknadsplats för tryckerier

Gogoprint – en snabbväxande trycksaksbroker online med bas i Singapore – tar in pengar och satsar på att snabbt växa till fler marknader.

Posterföretag entrar svenska marknaden med gerillakampanj

Bolaget sätter upp sina posters runt om i Stockholm och för den tursamme eller observanta är det fritt fram att ta med sig postern hem … nästan.

Exakta investerar i digital 50×70-press

Exakta utökar den digitala produktionskapaciteten med en HP Indigo 12000 som trycker i B2-format. (mer…)

18 oktober är Papperspåsens dag – ”det är framtidens förpackning”

Pappersproducenter och pappersbärkassetillverkare har gått samman och skapat det man kallar Paper Bag Day den 18 oktober. (mer…)

Elanders säljer tryckeri i Kina

Oliver Bruns, koncernchef på Edelmann, som förvärvar ett tryckeri av Elanders. (Bild: Edelmann)

Globala förpackningstillverkaren Edelmann har köpt Elanders förpackningstryckeri i Kina som man startade 2005.  (mer…)

Fotogigant bygger ”tech hub”

Photobox Group, som har flera olika tjänster inom tryckta personaliserade fotoprodukter, öppnar det man kallar en ”Tech hub”

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil. (mer…)

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Så här investerar svenska företag i marknadsföring – bransch för bransch