Logga in

Expohouse söker Produktionsledare

09 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Som produktionsledare på Expohouse ansvarar du för att planera och leda våra projekt genom vår interna produktion och hos våra externa produktionspartners. Det är en operativ roll där du arbetar nära vår interna produktion. Du tar fram underlag och tillverkningsorder för vårt interna snickeri, plast- och grafiska produktion. Du följer upp och leder arbetet för att säkerställa att produktionerna levereras i rätt tid och med hög kvalitet. Du har dessutom tillgång till ett stort nätverk av externa aktörer där du ansvarar för att beställa material samt hela och delar av produktioner (råmaterial, emballage, lackering, plåtdetaljer m.m.). Du kommer också att jobba nära våra projektledare och säljare vad gäller prisberäkningar, materialval, produktionssätt och för att hitta de bästa möjliga lösningarna för varje unikt projekt.

Rollen som produktionsledare innebär att du har mycket varierande arbetsuppgifter och varje dag är olik den andra. Förutsättningarna och lösningarna är inte alltid givna från start vilket ger dig möjligheten att arbeta kreativt och med en stor del problemlösning. Du kommer att hantera flera produktioner samtidigt vilket såklart också ställer krav på din flexibilitet och prioriteringsförmåga. Utmaningar som dyker upp längs vägen lyfts i arbetsgruppen och till din hjälp har du sex andra produktionsledare, konstruktörer, designers, snickare och projektledare att bolla idéer med. Vi ser gärna att du har en bakgrund som produktionsledare, projektledare eller som arbetsledare inom trä, snickeri, grafisk produktion eller liknande. Meriterande om du har erfarenhet från inredning eller mässbranschen. Det är viktigt att du är en tydlig och god kommunikatör samt en engagerad lagspelare. Förståelse för ritningsprogram är meriterande.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Skaffa koll på profilbranschen – här är tre stora kedjor och ”tio i topp”

Branschkoll Promotion har tagit fart ordentligt sedan starten i januari. Under året har vi bland mycket annat tittat på tre av de stora kedjorna i branschen och för att hjälpa dig hitta till dessa kommer här en kort sammanfattning och länkar till artiklarna.

Årets färg 2019 från Pantone är Living Coral – lanseras med produktmedia

Färgen som Pantone valt som 2019 års färg blir ”Living Coral” även känd som Pantone 16-1546. Färgen ligger i gränslandet mellan rosa och orange och sägs vara pulserande men ändå mogen och mjuk. (mer…)

Inleder nordiskt samarbete kring 3D-print

Nordic AM Group är ett nytt intiativ vars målsättning är att skapa en nordisk marknad och mötesplats för 3D-printing, eller som de själva kallar det, additiv tillverkning. (mer…)

Få konkurser i branschen men antalet varsel ökar – här är alla siffror

Konkurserna i näringslivet ökar – och så även i flera andra delar av kommunikationsbranschen. Men den grafiska branschen står som undantag. Här är alla aktuella siffror med diagram för grafiska branschen, byråer och förlag.

Göteborgare tar ”Sveriges kanske trevligaste tryckeri” till Stockholm

Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)

Service och kundlösningar i fokus när Göteborgstryckeri, med stort utbud av trycksaker och produktmedia, öppnar i Stockholm.

Karlshamns kommun tvingas göra om tryckeriupphandling – strider mot transparensprincipen

Ljungbergs tryckeri överklagade Karlshamns kommuns tryckeriupphandling tidigare i år – nu tvingas man nu göra om den efter en dom i Förvaltningsrätten. (mer…)

Världens mest hållbara sugrör görs av trä – Stora Enso teamar upp med startup-bolag

”Tillsammans med Stora Enso har vi utvecklat världens mest hållbara sugrör för produktion i industriell skala. Varje vecka produceras och konsumeras miljarder plastsugrör och vårt sugrör har potentialen att bli en riktig ”game changer”.

Driver försäljning av tryckpressar med hjälp av utbildning

(Bild: Inkish)

För Visutech är utbildning ett sätt att addera värde – det är bland annat så man hjälper sina kunder att utvecklas. (mer…)

Samsung tar över tronen – lägger mest pengar på marknadsföring av alla

Den årliga rapporten med de företag som annonserar mest har kommit och Samsung tar över första platsen från Procter & Gamble.