Logga in

Expohouse söker Produktionsledare

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi behöver stärka upp med ytterligare en produktionsledare för att driva våra projekt genom vår interna produktion och hos externa partners. Vi söker dig som har ett MacGyver-sinne för att hitta lösningar och en bakgrund inom snickeri, möbel- eller inredningsbranschen.

Vi hjälper våra uppdragsgivare att kommunicera och stärka deras varumärken genom helt unika exponeringslösningar för butik och offentlig miljö. Som produktionsledare hos oss har du en central roll i den processen. Du jobbar nära våra kundansvariga projektledare och driver projekten genom hela produktionsfasen. Du jobbar även tätt ihop med våra designers, konstruktörer, snickare och övriga produktionsledare för att hitta lämpligast produktionssätt och den bästa lösningen för kunden.

Rollen innebär både grupparbete och tid för att glänsa på egen hand. Du kommer att ha mycket kontakter både internt och med externa leverantörer. Du kommer att vara praktiskt delaktig både i produktionen och på fältet för att säkerställa kvalitet i leveransen. Vi hoppas dessutom att du mäktar med en hel del administrativa uppgifter och att du orkar ta dig till Rosersbergs industriområde (norr om Upplands Väsby) även när det är mörkt och kallt ute.

Vidare innebär rollen som produktionsledare att du:

– Planerar och leder projekt genom vår interna produktion och hos våra leverantörer.

– Hittar kreativa lösningar, gör prisberäkningar, föreslår materialval och lämpligast produktionssätt för varje unikt projekt.
– Tar fram underlag och tillverkningsorder för vårt internasnickeri, plast- och grafisk produktion

– Beställer material, hela- eller delar av produktioner (råmaterial, emballage, lackering, plåtdetaljer m.m.) bland vårt nätverk av partners och leverantörer.

– Följer upp arbetet föratt säkerställa att produktionerna levereras i rätt tid och med hög kvalitet

– Inte alltid har alla förutsättningar och detaljer klara, eller svar på alla frågor när projekten startar.

Vi söker dig som har:

– Erfarenhet avliknande arbetsuppgifter med bakgrund inom snickeri

– Bra materialkännedom

– Vana att läsa ritningar

– Erfarenhet av att jobba i ett produktionssystem (vi jobbar i Monitor) och OK kunskaper i Office (Excel, Word).

– Tålamod och uthållighet för att svara på en massa produktionsrelaterade frågor från engagerade kollegor och för att arbeta i en snabbt föränderlig bransch med stundtals högt tempo.

Meriterande om du har:

– Tidigare erfarenheter från möbel-, inrednings- eller mässbranschen.

– Tekniska kunskaper såsom el eller belysningslära.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)