Exakta Creative söker Art director

De senaste åren har varit framgångsrika för oss och vi fortsätter att växa. Nu behöver vi förstärka vårt team med en vass Art director/Creative director som brinner för att utveckla så väl våra kunder som teamet hos oss och alltid strävar efter att vi som bolag ska bli bättre och överträffa våra kunders förväntningar.

Som Art director/Creative director hos oss är du prestigelös och har stor vana vid att arbeta kreativt och strategiskt med kundens och målgruppens önskemål och behov i fokus. Du jobbar utifrån genomtänkta mål och strategier, leder teamet rätt och inspirerar till kreativitet på högsta nivå. Du har en hög strategisk kompetens kombinerat med en stark formkänsla, stort engagemang och kreativ höjd. Du är van vid att vara med och hålla i den kreativa delen i uppdragen hela vägen från brief till leverans och är noggrann i ditt arbete. Du är inte rädd för att själv hugga tag i olika delar av projektet i allt från att göra ut original eller stå bakom kameran, du är helt enkelt flexibel och gör vad som krävs för att vi ska leverera på topp.

Du har lika stor erfarenhet av digitala kanaler som analoga, och du har en god kunskap inom medielandskapet. Du är intresserad av branschen och tillgodoser dig själv dagligen med ny kunskap och samlar inspiration från vår omvärld och allt som rör kommunikationsområdet och brinner för att ständigt förbättra dig själv och bolaget.

Våra kunder finns spridda i hela landet och vi arbetar med projekt som omfattar allt från varumärkeskoncept till grafisk formgivning, webb, content, trycksaker, sociala medier, foto, film och 3D. Du kommer att utgå från något av våra moderna kontor i Malmö alt. Hässleholm. Inspireras du av en miljö med högt i tak, kreativa kollegor med stort engagemang kombinerat med spännande projekt? Då tycker vi att du ska söka!

Vi söker dig som:

  • Är prestigelös, engagerad, effektiv och ordningsam.
  • Är formstark och kreativ och har en stor passion för kommunikation.
  • Har flera års erfarenhet som AD/CD på någon byrå eller inhouse.
  • Har bred kompetens inom olika kommunikationskanaler.
  • Har stor vana av att föra dialogen med kund i briefstadiet, är inspirerande och proaktiv i dialogen.
  • Har viljan att ständigt utvecklas och att på eget initiativ söka och lära nya kunskaper.
  • God kommunikationsförmåga i svenska och engelska i både tal och skrift.

 Vi erbjuder

En spännande och fri roll med mycket ansvar i en framgångsrik och växande organisation. Tjänsten är på heltid med 6 mån provanställning. Tillträde så snart som möjligt.

Kontakt

För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta Magnus Sahlén, vd, Exakta Creative AB, 070-160 60 28 eller magnus.sahlen@exakta.se.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval så ansök snarast, dock senast 2021-02-26. Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

EXAKTA CREATIVE – EN OVANLIGT VANLIG REKLAMBYRÅ

Exakta Creative är en prestigelös reklambyrå med helt vanliga människor som älskar att skapa kreativa och smarta lösningar för våra kunder. Det gör oss till ”en ovanligt vanlig reklambyrå”, vilket också är vårt motto. Vår mission är att hjälpa såväl lokala som globala företag att uppnå sina affärsmålsättningar tack vare genomtänkt och effektiv kommunikation. Med kommunikation menar vi all utgående information, oavsett syfte, målgrupp eller kommunikationskanal. Det kan handla om allt från idéer, strategier och grafisk design till reklamfilm, fotografering, trycksaker och e-handelslösningar. Det som gör oss unika är att vi erbjuder allt detta under ett och samma tak! Det betyder att vår kund bara har en enda leverantör som tar ansvar för allt från idé till färdig produkt. Exakta Creative är den del av Exakta Group som idag är en av Sveriges ledande grafiska koncerner, med cirka 600 miljoner kronor i omsättning och cirka 260 anställda. Se några av våra case och läs mer om oss på exaktacreative.se.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Ännu ett år med minskande klimatpåverkan för Lessebo

redaktionen@branschkoll.se

Effektsystemet: Ny branschstandard för att mäta effekt av marknadsföring

Ett stort steg mot att kunna avgöra – och jämföra – vilka kanaler och marknadsinsatser som ger bäst avkastning.

redaktionen@branschkoll.se

De upphandlar trycksaker för upp till 11 miljoner

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat nätverk ska hjälpa företag med spårbarhetsfrågor

För alla som jobbar i värdekedjan med FSC- eller PEFC-märkta produkter.

Seose ska erbjuda expertis och rådgivning till ”virkesköpande” och ”träförädlande” företag för att säkerställa att man kommer rätt när det gäller spårbarhet och andra faktorer.

Företag som vill erbjuda produkter som är märkta med FSC och/eller PEFC behöver kunna visa att träråvaran har ett kontrollerat ursprung i certifierat skogsbruk. Men regelverket, det vill säga standarderna för spårbarhetscertifieringen uppfattas av de flesta som krångligt och svårt att tillämpa, skriver man på sin webbplats.

– Vi vet genom erfarenhet att många sitter ensamma med ansvaret för spårbarhetsfrågorna ute i industrin. Vi vill därför erbjuda expertstöd och ett nätverk av människor som också kan hjälpa varandra med tolkning av standardkrav, ”best practice” och ge varandra konkreta råd och tips på hur man kan undvika misstag och onödigt arbete, säger Emilia Bröms Axelsson, verksamhetsledare på Seose, i ett pressmeddelande.

Seose vänder sig till alla företag i kedjan, exempelvis: avverkningsorganisationer, sågverk, massabruk, bygghandlare, snickerier, leksakstillverkare, byggnadsentreprenörer, tryckerier och etikettillverkare.

Under sommaren och hösten kommer man hålla minst fyra nätverksträffar, flera av dem digitala. Mer information om dessa träffar hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se