Exakta Creative söker Art director

De senaste åren har varit framgångsrika för oss och vi fortsätter att växa. Nu behöver vi förstärka vårt team med en vass Art director/Creative director som brinner för att utveckla så väl våra kunder som teamet hos oss och alltid strävar efter att vi som bolag ska bli bättre och överträffa våra kunders förväntningar.

Som Art director/Creative director hos oss är du prestigelös och har stor vana vid att arbeta kreativt och strategiskt med kundens och målgruppens önskemål och behov i fokus. Du jobbar utifrån genomtänkta mål och strategier, leder teamet rätt och inspirerar till kreativitet på högsta nivå. Du har en hög strategisk kompetens kombinerat med en stark formkänsla, stort engagemang och kreativ höjd. Du är van vid att vara med och hålla i den kreativa delen i uppdragen hela vägen från brief till leverans och är noggrann i ditt arbete. Du är inte rädd för att själv hugga tag i olika delar av projektet i allt från att göra ut original eller stå bakom kameran, du är helt enkelt flexibel och gör vad som krävs för att vi ska leverera på topp.

Du har lika stor erfarenhet av digitala kanaler som analoga, och du har en god kunskap inom medielandskapet. Du är intresserad av branschen och tillgodoser dig själv dagligen med ny kunskap och samlar inspiration från vår omvärld och allt som rör kommunikationsområdet och brinner för att ständigt förbättra dig själv och bolaget.

Våra kunder finns spridda i hela landet och vi arbetar med projekt som omfattar allt från varumärkeskoncept till grafisk formgivning, webb, content, trycksaker, sociala medier, foto, film och 3D. Du kommer att utgå från något av våra moderna kontor i Malmö alt. Hässleholm. Inspireras du av en miljö med högt i tak, kreativa kollegor med stort engagemang kombinerat med spännande projekt? Då tycker vi att du ska söka!

Vi söker dig som:

  • Är prestigelös, engagerad, effektiv och ordningsam.
  • Är formstark och kreativ och har en stor passion för kommunikation.
  • Har flera års erfarenhet som AD/CD på någon byrå eller inhouse.
  • Har bred kompetens inom olika kommunikationskanaler.
  • Har stor vana av att föra dialogen med kund i briefstadiet, är inspirerande och proaktiv i dialogen.
  • Har viljan att ständigt utvecklas och att på eget initiativ söka och lära nya kunskaper.
  • God kommunikationsförmåga i svenska och engelska i både tal och skrift.

 Vi erbjuder

En spännande och fri roll med mycket ansvar i en framgångsrik och växande organisation. Tjänsten är på heltid med 6 mån provanställning. Tillträde så snart som möjligt.

Kontakt

För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta Magnus Sahlén, vd, Exakta Creative AB, 070-160 60 28 eller magnus.sahlen@exakta.se.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval så ansök snarast, dock senast 2021-02-26. Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

EXAKTA CREATIVE – EN OVANLIGT VANLIG REKLAMBYRÅ

Exakta Creative är en prestigelös reklambyrå med helt vanliga människor som älskar att skapa kreativa och smarta lösningar för våra kunder. Det gör oss till ”en ovanligt vanlig reklambyrå”, vilket också är vårt motto. Vår mission är att hjälpa såväl lokala som globala företag att uppnå sina affärsmålsättningar tack vare genomtänkt och effektiv kommunikation. Med kommunikation menar vi all utgående information, oavsett syfte, målgrupp eller kommunikationskanal. Det kan handla om allt från idéer, strategier och grafisk design till reklamfilm, fotografering, trycksaker och e-handelslösningar. Det som gör oss unika är att vi erbjuder allt detta under ett och samma tak! Det betyder att vår kund bara har en enda leverantör som tar ansvar för allt från idé till färdig produkt. Exakta Creative är den del av Exakta Group som idag är en av Sveriges ledande grafiska koncerner, med cirka 600 miljoner kronor i omsättning och cirka 260 anställda. Se några av våra case och läs mer om oss på exaktacreative.se.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Ingli tog några rejäla kliv framåt i hållbarhetsarbetet

penna profilreklam

Pennleverantören Ingli har nu släppt sin hållbarhetsrapport för 2020 och rapporten visar att man under de senaste åren gjort flera lyckade initiativ och åtgärder för att minska sin miljöpåverkan.

Majoriteten av de pennor man handlar med är fortsatt från ny plast, strax över 20 ton. Näst största kategorin är trä och PLA, på strax över 10 ton. Pennor från återvunnen plast utgör nu 3,9 ton årligen.

50 procent av alla pennor man sålde var så kallade ”ECO-pennor”.

Ingli har också lyckats reducera mängden kemikalier som används i produktionen, siffran har nästan halverats de senaste sex åren.

Antal liter kemikalier som används i produktionen av Inglis pennor. Bild: Inglis hållbarhetsrapport 2020.

Solceller på taket

Under 2020 har man också täckt taket av sina lokaler med solceller som genererade 17.106 kWh under 2020. Elen används till uppvärmning, och drift av fastigheten och tryckmaskiner.

Mer om Inglis hållbarhetsarbete kan du läsa i deras rapport som du hittar här.

redaktionen@branschkoll.se

Produktmedia klarade blodbadet med hedern i behåll

Produktmedia klarade det svåra året 2020 något bättre än genomsnittet.

redaktionen@branschkoll.se

Liketoppen: Nostalgi och kvalitet – pennan som blev ihågkommen

penna
redaktionen@branschkoll.se

Snabbväxande leverantör av shoppingkassar finns nu hos Unitedprofile

Carrinet, som grundades 2017 och erbjuder bärkassar både till privatpersoner och som en profilprodukt, har växt kraftigt senaste åren och gått från 1,8 miljoner i omsättning till 11 miljoner kronor vid senaste bokslutet (2019-12).

Nu fördjupar man sin satsning inom produktmedians sfär ytterligare och går med som leverantör hos Unitedprofile.

– Vi upptäckte snabbt att våra produkter var populära företagsgåvor och profilprodukter. Vi har anställt personal med bakgrund inom profil som utarbetat en portfölj av våra smarta miljöprodukter riktad mot företagsprofilering och gåvor, säger vd och grundare säger Mia Ekblad i ett nyhetsinlägg.

Idén föddes på stranden

Idén att starta upp Carrinet sägs ha kommit på de Bohuslänska stränderna där Mia plockade skräp dagligen. Hon utvecklade och tog fram fruktpåsen Veggio som blev en stor succé och starten för företaget som nu har ett tiotal olika produkter inom segmentet med fokus på hög kvalitet och återanvändning.

– Återanvändning är nyckeln till att minska vårt klimatavtryck på jorden. Vi måste satsa på hög kvalitet och produkter som kan användas många gånger om vi ska kunna lämna över vår planet i någorlunda skick till nästa generation, säger Mia Ekblad.  

redaktionen@branschkoll.se