Exakta Creative söker Art director

De senaste åren har varit framgångsrika för oss och vi fortsätter att växa. Nu behöver vi förstärka vårt team med en vass Art director/Creative director som brinner för att utveckla så väl våra kunder som teamet hos oss och alltid strävar efter att vi som bolag ska bli bättre och överträffa våra kunders förväntningar.

Som Art director/Creative director hos oss är du prestigelös och har stor vana vid att arbeta kreativt och strategiskt med kundens och målgruppens önskemål och behov i fokus. Du jobbar utifrån genomtänkta mål och strategier, leder teamet rätt och inspirerar till kreativitet på högsta nivå. Du har en hög strategisk kompetens kombinerat med en stark formkänsla, stort engagemang och kreativ höjd. Du är van vid att vara med och hålla i den kreativa delen i uppdragen hela vägen från brief till leverans och är noggrann i ditt arbete. Du är inte rädd för att själv hugga tag i olika delar av projektet i allt från att göra ut original eller stå bakom kameran, du är helt enkelt flexibel och gör vad som krävs för att vi ska leverera på topp.

Du har lika stor erfarenhet av digitala kanaler som analoga, och du har en god kunskap inom medielandskapet. Du är intresserad av branschen och tillgodoser dig själv dagligen med ny kunskap och samlar inspiration från vår omvärld och allt som rör kommunikationsområdet och brinner för att ständigt förbättra dig själv och bolaget.

Våra kunder finns spridda i hela landet och vi arbetar med projekt som omfattar allt från varumärkeskoncept till grafisk formgivning, webb, content, trycksaker, sociala medier, foto, film och 3D. Du kommer att utgå från något av våra moderna kontor i Malmö alt. Hässleholm. Inspireras du av en miljö med högt i tak, kreativa kollegor med stort engagemang kombinerat med spännande projekt? Då tycker vi att du ska söka!

Vi söker dig som:

  • Är prestigelös, engagerad, effektiv och ordningsam.
  • Är formstark och kreativ och har en stor passion för kommunikation.
  • Har flera års erfarenhet som AD/CD på någon byrå eller inhouse.
  • Har bred kompetens inom olika kommunikationskanaler.
  • Har stor vana av att föra dialogen med kund i briefstadiet, är inspirerande och proaktiv i dialogen.
  • Har viljan att ständigt utvecklas och att på eget initiativ söka och lära nya kunskaper.
  • God kommunikationsförmåga i svenska och engelska i både tal och skrift.

 Vi erbjuder

En spännande och fri roll med mycket ansvar i en framgångsrik och växande organisation. Tjänsten är på heltid med 6 mån provanställning. Tillträde så snart som möjligt.

Kontakt

För frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta Magnus Sahlén, vd, Exakta Creative AB, 070-160 60 28 eller magnus.sahlen@exakta.se.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval så ansök snarast, dock senast 2021-02-26. Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

EXAKTA CREATIVE – EN OVANLIGT VANLIG REKLAMBYRÅ

Exakta Creative är en prestigelös reklambyrå med helt vanliga människor som älskar att skapa kreativa och smarta lösningar för våra kunder. Det gör oss till ”en ovanligt vanlig reklambyrå”, vilket också är vårt motto. Vår mission är att hjälpa såväl lokala som globala företag att uppnå sina affärsmålsättningar tack vare genomtänkt och effektiv kommunikation. Med kommunikation menar vi all utgående information, oavsett syfte, målgrupp eller kommunikationskanal. Det kan handla om allt från idéer, strategier och grafisk design till reklamfilm, fotografering, trycksaker och e-handelslösningar. Det som gör oss unika är att vi erbjuder allt detta under ett och samma tak! Det betyder att vår kund bara har en enda leverantör som tar ansvar för allt från idé till färdig produkt. Exakta Creative är den del av Exakta Group som idag är en av Sveriges ledande grafiska koncerner, med cirka 600 miljoner kronor i omsättning och cirka 260 anställda. Se några av våra case och läs mer om oss på exaktacreative.se.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Coca-Cola i Sverige byter till återvunnen plast

Förnybar el och delning av utsläppsdata är några av kraven man nu ställer på sina underleverantörer.

Förra året blev Sveriges Coca-Colas första marknaden i världen där företaget gick över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade PET-portföljen. Nu byts även plastfilmen runt alla stora flaskor i fyrpack ut till 100 procent återvunnen plast, skriver man i ett pressmeddelande.

Coca-Cola skriver att man arbetar ”för en värld utan avfall”. Och som en del i detta arbete, med målet att komma ned till noll utsläpp av växthusgaser 2040, tas nu ytterligare ett steg. Under första halvåret i år går Coca-Cola i Sverige över till återvunnen plastfilm (PELD) på alla fyrpack för flaskor över 1,5 liter.

– Plast är ett effektivt förpackningsmaterial förutsatt att det samlas in och återanvänds så att inget blir till skräp. Coca‑Cola i Sverige vill vara med och bidra till omställningen mot en cirkulär ekonomi. Nu tar vi ett stort steg när vi som första marknad i världen går över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade portföljen, säger Sofie Eliasson Morsink, vd Coca‑Cola European Partners Sverige AB

Krav på underleverantörer

Eftersom drygt 90 procent av utsläppen uppstår i scope 3 (indirekta utsläpp som uppstår i värdekedjan, både uppströms och nedströms) måste leverantörer mobiliseras och nära samarbeten inledas. Coca-Cola uppger att man för att nå netto noll 2040 är målet att 100 procent av de strategiska leverantörerna ska ”sätta vetenskapligt baserade reduktionsmål och använda 100 procent förnybar el till 2023 samt dela data för sina utsläpp av växthusgaser”.

Läs mer om Coca-Colas klimatmål här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stabilt år för Promotionhuset

redaktionen@branschkoll.se
Annons

NWP-ÅF vinner upphandlingar på löpande band – fyra bara i år

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu ett universitet på jakt efter produktmedia – maxvärde 10 miljoner kronor

redaktionen@branschkoll.se
Annons