Logga in

Exakt söker säljare

07 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Exakt hjälper företag och varumärken att ta fram och konkretisera det budskap som de vill förmedla med hjälp av fysiska produkter. Via produktmedia utvecklar vi de produkter som bäst kommunicerar det budskapet till deras målgrupp. Allt från idé till färdig produkt.
Vare sig det handlar om att ta fram ett helt profilsortiment, utveckla en kampanjstrategi eller bara ge förslag på enstaka produkter till ett event. Vi jobbar med fokus på att stödja våra kunder till en effektiv och fysisk förmedling av budskap, upplevelse och branding.

Vi ordnar helhetslösningar grundade i mångårig erfarenhet och expertis i branschen.
Enkelt förklarat; Vi agerar likt en personal shopper åt varumärken med att hitta träffsäkra och skräddarsydda produkter för rätt tillfällen. Oavsett om det avser en enskild giveaway eller en hel kollektion för nästa kampanj.

Sedan Exakt grundades 2004 har vi arbetat efter ledorden engagemang, kreativitet och flexibilitet där vi har haft nöjet att samarbeta med stora varumärken som SamsungKlarnaTreHemglassElectroluxAvanzaBangerheadNestlé m.fl.

 Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att arbeta med kundrelationer. För att bli framgångsrik i rollen krävs ett gott affärsmannaskap, proffsighet och fingertoppskänsla samt mycket god och framgångsrik erfarenhet inom försäljning.

› Erfarenhet av försäljning i butik eller B2B
› Erfarenhet från branschen är en stor fördel!
› Inget ålderskrav! Rätt person är viktigare än ålder
› Intresse för kommunikation och marknadsföring
› Flytande Svenska och god Engelska.
› Extra meriterande om du har bra koll på Adobe Illustrator/Photoshop, CRM, Fortnox och Slack

Om tjänsten

› Omfattning: Heltid (100%, Dagtid; Mån-Fre)
› Placering: Lidingö & Distans
› Tillträde: Snarast
› Sista ansökningsdag: Ingen, vi går igenom ansökningarna löpande tills att vi har hittat rätt person

Vi är ett ungt gäng på Lidingö som söker en taggad medarbetare som tillsammans med oss kan utveckla vidare ett bolag som ska bli, inte det största utan det bästa företaget inom produktmedia!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.