Logga in

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

14 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Produktmedia kan nå fler person än både tv och dagstidningar, de används under lång tid och bygger båda välvilja och förtroende. Kort sagt så är tryckta produkter den bästa annonsen för små, medelstora och stora företag. Så inleder Flyeralarm sitt pressmeddelande.

Tyska Flyeralarm är ett stort onlinetryckeri som Branschkoll skrivit om ett dussintal gånger. Och nu drar de alltså igång sin satsning på produktmedia på allvar via deras nystartade webbshop Flyeralarm Giveaways. Enligt bolaget så finns det 80.000 produkter i webbshoppen som du antingen beställer direkt på sajten eller genom att kontakt med en säljare.

Flyeralarm lyfter själva fram några av deras mer spännande produkter:

  • Wellness- och kosmetikaprodukter
  • Köks- och hushållsprodukter
  • Verktyg och hantverkstillbehör
  • Elektroniska produkter i form av bland annat laddare och USB-högtalare

Enligt Flyeralarm så behandlas en order omedelbart och skickas inom ett par dagar. Vidare så utlovar de låga priser genom att helt fokusera på pris och prestanda, så att alla ska ha råd med produktmedia. I dagsläget tycks bolaget endast leverera produktmedia-utbudet inom Tyskland.

Självklart en katalog

Precis som alla andra produktmediabolag har man en omfattande katalog där man visar upp produkter. Den finns är att läsa här.

Så lyckades Arkitektkopia med lansering och försäljning av CMYK+

Arkitektkopia var under sommaren 2018 det första tryckeriet i Sverige som erbjöd sexfärgstryck med tekniken som man kallar ”CMYK+” – det vill säga möjligheten att digitaltrycka med guld, silver, vitt och klarlack. (mer…)

7 maj: Prata framtid med Landa och 100-tals andra företag i branschen

Tongivande aktörer i grafiska bransch träffas på Print Next den 7 maj i Stockholm. Det blir en högintensiv dag med massor av möjligheter! (mer…)

Guiden som hjälper dig skapa återvinningsbara trycksaker

Tänk på det här när du designar trycksaker som ska vara lätta att återvinna. (mer…)

Varannan internetanvändare blockerar reklam – positivt för trycksaker och produktmedia

Undersökningarna om hur många som blockerar digital reklam duggar tätt och resultaten skiljer sig kraftigt mellan dem. Här kommer dock ett resultat som är glädjande för oss som valt att kommunicera i den analoga världen.

Netflix vänder sig till print för att bli tagna seriöst

Det tryckta mediet används ännu en gång för att vinna respekt och för att skapa en produkt som står ut i bruset.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.