Logga in

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

14 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Produktmedia kan nå fler person än både tv och dagstidningar, de används under lång tid och bygger båda välvilja och förtroende. Kort sagt så är tryckta produkter den bästa annonsen för små, medelstora och stora företag. Så inleder Flyeralarm sitt pressmeddelande.

Tyska Flyeralarm är ett stort onlinetryckeri som Branschkoll skrivit om ett dussintal gånger. Och nu drar de alltså igång sin satsning på produktmedia på allvar via deras nystartade webbshop Flyeralarm Giveaways. Enligt bolaget så finns det 80.000 produkter i webbshoppen som du antingen beställer direkt på sajten eller genom att kontakt med en säljare.

Flyeralarm lyfter själva fram några av deras mer spännande produkter:

  • Wellness- och kosmetikaprodukter
  • Köks- och hushållsprodukter
  • Verktyg och hantverkstillbehör
  • Elektroniska produkter i form av bland annat laddare och USB-högtalare

Enligt Flyeralarm så behandlas en order omedelbart och skickas inom ett par dagar. Vidare så utlovar de låga priser genom att helt fokusera på pris och prestanda, så att alla ska ha råd med produktmedia. I dagsläget tycks bolaget endast leverera produktmedia-utbudet inom Tyskland.

Självklart en katalog

Precis som alla andra produktmediabolag har man en omfattande katalog där man visar upp produkter. Den finns är att läsa här.

1/6-dels klimatpåverkan med kartongförpackning – och konsumenten beredd betala mer

Närpes Grönsaker i Finland har tillsammans med Metsä Board undersökt konsumenters syn på, och klimatpåverkan av, plast- respektive kartongförpackningar. (mer…)

Han ska hitta tillväxt för Print24 i Sverige – så gick det 2018

Förra sommaren blev Toivo Persson-Travesset landschef för tyska Unitedprint. Under varumärket Print24 ställde de ut på Sign&Print-mässan för att få svenska tryckerier att använda dem som underleverantör. 

Udda papper allt vanligare – nu fröpåsar av tomatpapper

Plantagen lanserar sina nya fröpåsar, som är tillverkade av ”tomatpapper” och hundra procent återvinningsbara. (mer…)

Vitt som snö – nytt ultravitt bestruket papper från Arctic Paper

Arctic Paper introducerar G-Snow – ett ultravitt, högkvalitativt, bestruket och träfritt papper. Tillverkningen sker i en koldioxidneutral produktionsprocess på det svenska bruket i Grycksbo. (mer…)

Storytel ger sig in i magasin-branschen

En del av alla tidningar som går att läsa för 99 kr per månad.

Storytel tar nästa steg inom digitaliseringen av ord – köper en prenumerationstjänst för magasin och tidningar.

SDK DR Service förvärvar Ranhammar – blir en bred leverantör till landets tryckerier

Serdar Toprak och Lennart Jernfast slår samman sina verksamheter — vilket de är väldigt glada och nöjda med.

Snabbväxande distributionsföretaget SDK DR Service har förvärvat förädlingsföretaget Ranhammar. (mer…)

Sign & Print i dagarna tre

Idag startar den grafiska mässan i Stockholm och pågår i tre dagar. (mer…)

Startup: Bredbandsföretag börjar sälja trycksaker och produktmedia

Företaget berättar om sitt nya verksamhetsområde i en jobbannons – Business Manager sökes till startup-företag inom tryckt media!

Du läser bättre och snabbare på papper – ny omfattande analys

En mycket omfattande studie visar att det finns stora fördelar med att läsa på papper jämfört med sin rival – den digitala skärmen. Detta bekräftas nu av forskning på 170.000 personer.  (mer…)