Enkätundersökning om Coronas branschpåverkan från ASI

ASI har gjort en enkätundersökning där de tar tempen på hur Coronaviruset påverkat promotionbranschen i USA.

Undersökning är väl värd att läsa och ger en bra inblick i vad kollegorna i USA kommer fokusera på, du hittar den i sin helhet här.

Den visar en del väntade grejer som att 73 procent av återförsäljarna och 67 procent av leverantörerna upplevt minskade orderingångar. 20-30 procent uppger att det är ungefär som vanligt och endast 3-5 procent har sett en ökning.

Men den visar även på en kämparglöd, omkring 60 procent säger att de kommer kontakta fler kunder kommande fyra veckor. Och omkring hälften av de tillfrågade kommer genomföra mer epost-marknadsföring och kontakta fler prospekts.

Fokus på att ta fram nytt marknadsföringsmaterial och uppdatera webbplatsen

Med reserestriktioner och social distansering som en ny del av vardagen så kommer allt fler fokusera på att bland annat uppdatera sin sajt och ta fram nytt material för marknadsföring.

Amerikanska återförsäljares fokus i Coronatider. Bild ASI.

Annons

Priset på plast rekordhögt

‎För den som letar efter exempel på inflation i dag är råvaror ett bra ställe att börja på. Koppar, stål, trä och plast är antingen nära eller på rekordhöga nivåer.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri startar postersajt mot nischad konsumentgrupp

Ska hjälpa föräldrar piffa till barnrummen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska Posterland expanderar till Tyskland

Bara ett halvår efter starten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Posterföretag fick nästan 5 gånger mer betalt än väntat

Det svenska posterföretaget köptes upp av modeföretag.

redaktionen@branschkoll.se
Annons