Logga in

En titt på shackmästerskapets merch och dess uppmärksammade logga

03 december, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Nyligen så avgjordes världsmästerskapet i schack och (spoiler alert!) Magnus Carlsen lyckades försvara sin titel. Kanske följde du matchen på nära håll, kanske hade du ingen aning om att den ägde rum. Men eftersom sporten (ja det är en sport) har cirka 600 miljoner utövare världen över och VM lockar tiotals miljoner tittare så kan det vara intressant att ta en liten titt på produktmedian som de bedömt värdig ett världsmästerskap i schack.

Vill du läsa hela artikeln?

För att läsa den här artikeln behöver du logga in på branschkoll.se

Är du inte prenumerant kan du läsa mer om Branschkoll och teckna en prenumeration här.

Klicka här för att teckna prenumeration.

Så lyckades Arkitektkopia med lansering och försäljning av CMYK+

Arkitektkopia var under sommaren 2018 det första tryckeriet i Sverige som erbjöd sexfärgstryck med tekniken som man kallar ”CMYK+” – det vill säga möjligheten att digitaltrycka med guld, silver, vitt och klarlack. (mer…)

7 maj: Prata framtid med Landa och 100-tals andra företag i branschen

Tongivande aktörer i grafiska bransch träffas på Print Next den 7 maj i Stockholm. Det blir en högintensiv dag med massor av möjligheter! (mer…)

Guiden som hjälper dig skapa återvinningsbara trycksaker

Tänk på det här när du designar trycksaker som ska vara lätta att återvinna. (mer…)

Varannan internetanvändare blockerar reklam – positivt för trycksaker och produktmedia

Undersökningarna om hur många som blockerar digital reklam duggar tätt och resultaten skiljer sig kraftigt mellan dem. Här kommer dock ett resultat som är glädjande för oss som valt att kommunicera i den analoga världen.

Netflix vänder sig till print för att bli tagna seriöst

Det tryckta mediet används ännu en gång för att vinna respekt och för att skapa en produkt som står ut i bruset.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.