En reklamfilm för tryckbranschen i framtidens digitala universum

Bernd Zipper, som driver konsultföretaget Zipcon, har gjort en animerad film om varför och på vilket sätt det tryckta mediet har en viktig roll att spela även i framtiden. Lite flummigt – men tänkvärt.

Dt handlar om hur det tryckta mediet knyter an till mänskliga behov som till exempel uppskattning på ett annat sätt än digital kommunikation.

Han kallar det ”A promotional film for the future of the entire print industry”. Se den nedan eller på Youtube.





Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se