Logga in

En kuverthistoria från Bong

19 mars, 2013 | Av: Branschkoll | Dela:

Kuverttillverkaren Bong lanserar kampanjen ”En kuverthistoria” för att påminna kreatörer om att kuvert kan förmedla fler känslor än man kanske tänker på. Förra årets Guldnyckelvinnare Mecka har tagit fram kampanjen som lanseras på just Guldnyckeldagen nu på torsdag den 21 mars med dr, webbplats och annonser.

I kampanjen får mottagaren elva adresserade kuvert som tillsammans berättar en historia.

– Vi ville påminna kreatörer och tryckeribranschen om de känslor som ett kuvert kan förmedla. Och även om vi lever i en digital värld så är direktmarknadsföring och postala utskick fortfarande väldigt viktigt. Jag anser att en lyckad kampanj innehåller både fysisk och digital kommunikation, berättar Henrik Wahlgren, Senior Sales Account Manager på Bong i en kommentar.

– Idén bygger på att berätta en historia där kreatören själv står i centrum, genom specialdesignade kuvert. För en gångs skull får kuvertet vara hjälte och vi vill visa att Bong kan ta fram alla slags kuvert man kan tänka sig. Det går också att följa berättelsen och se hur vi tagit fram kuverten på bongkuvert.se, berättar Elin Lindecrantz, AD på Mecka.

Samtidigt gör man också reklam för sin kostnadsfria dummyshop som erbjuder tillverkning av enstaka exemplar av kuvert utifrån kundens skiss.

Miljöpåståenden i din marknadsföring – så här funkar det

(Bild: Konsumentverket)

Om du använder miljöpåståenden i din marknadsföring behöver du tänka efter först.

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller-Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som kollegor på tryckeriet, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.