En kuverthistoria från Bong
Kuverttillverkaren Bong lanserar kampanjen ”En kuverthistoria” för att påminna kreatörer om att kuvert kan förmedla fler känslor än man kanske tänker på. Förra årets Guldnyckelvinnare Mecka har tagit fram kampanjen som lanseras på just Guldnyckeldagen nu på torsdag den 21 mars med dr, webbplats och annonser.
I kampanjen får mottagaren elva adresserade kuvert som tillsammans berättar en historia.
– Vi ville påminna kreatörer och tryckeribranschen om de känslor som ett kuvert kan förmedla. Och även om vi lever i en digital värld så är direktmarknadsföring och postala utskick fortfarande väldigt viktigt. Jag anser att en lyckad kampanj innehåller både fysisk och digital kommunikation, berättar Henrik Wahlgren, Senior Sales Account Manager på Bong i en kommentar.
– Idén bygger på att berätta en historia där kreatören själv står i centrum, genom specialdesignade kuvert. För en gångs skull får kuvertet vara hjälte och vi vill visa att Bong kan ta fram alla slags kuvert man kan tänka sig. Det går också att följa berättelsen och se hur vi tagit fram kuverten på bongkuvert.se, berättar Elin Lindecrantz, AD på Mecka.
Samtidigt gör man också reklam för sin kostnadsfria dummyshop som erbjuder tillverkning av enstaka exemplar av kuvert utifrån kundens skiss.