Ulricehamn

Emballator söker Head of Marketing & Sales Excellence

Emballator utvecklar och tillverkar förpackningslösningar i metall, plast och aluminium. Våra bolag är indelade i tre affärsområden; Emballator Metal Group, Emballator Packaging Innovations och Emballator Packaging UK. Vi har 10 tillverkningsenheter i Sverige, Finland och Storbritannien, en omsättning på cirka 2,5 miljarder kronor och cirka 900 anställda.

Emballator ingår i familjeägda Herenco-koncernen.

Vår ambition är att knyta samman och stötta alla våra innovativa Emballator-bolag och bli ledande i Europa inom förpackningslösningar för framtida generationer.

Inom Emballator har vi en gedigen hållbarhetsagenda, vi jobbar långsiktigt med att hjälpa våra kunder att nå sina hållbarhetsmål.

Våra värderingar ryms i Den gröna påsen och agerar vägledare för att fortsätta vårt arbete i rätt riktning.

Vi söker nu en Head of Marketing & Sales Excellence som vill vara med på vår resa, med ambitionen att bli ledande i Europa inom hållbara förpackningslösningar för kommande generationer.

Rollen
 är under uppbyggnad och kommer få en stor betydelse redan från start. Det gäller att snabbt lära känna Emballator-bolagen, skapa tillit och tillsammans ta fram en strukturerad, kommersiell plan för hela gruppen, i syfte att nå den långsiktiga visionen om att bli ledande i Europa och vara en attraktiv arbetsgivare.

Att ständigt arbeta framåt med att utveckla Emballator, kunna varva innovation, kopplat till mervärde och hållbarhet för att möta målsättningen och visionen ”Ständigt skapa framtid” är en självklarhet.

Stora möjligheter finns att påverka och vara delaktig i tjänstens utformning.
Ansvaret spänner från strategisk till operativ nivå och omfattar bland annat följande:

  • Tillsammans med Emballator-bolagen arbeta fram en kommersiell plan för hela erbjudandet som ger unikt värde baserat på kundens krav.
  • Tvärfunktionellt samarbete sker mellan alla bolag inom Emballator.

  • Äga och driva utvecklingen av koncernens CRM-system i samarbete med försäljningsorganisationerna. Vid behov utbilda i CRM.
  • Andra uppgifter som kan bli aktuella är att arbeta med Emballators varumärke, tillexempelvis, nyhetsinslag på Sociala medier och marknadsmaterial, inklusive textbearbetning på svenska och engelska.

Kvalifikationer

  • Universitetsexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat håll inom marknad-/försäljning.
  • God erfarenhet av marknad och försäljning, intresserad av omvärldstrender och marknadsbevakning inom området.
  • God erfarenhet av att arbetat tillsammans med VD, försäljningsorganisationer, avdelningar för hållbarhet, produktutveckling och har erfarenhet av hela kundresan.
  • God erfarenhet av analyser/försäljningsanalyser.
  • God erfarenhet av CRM-system.
  • Internationell erfarenhet inom området.
  • Projekterfarenhet, van att leda andra som är specialister i sitt yrke.
  • Erfarenhet från företag som utvecklar egna produkter.
  • Sustainability – har ett stort intresse inom området.
  • Har skapat sig god kunskap inom området marknad/varumärkesbyggnad och försäljning, kan se teoretiska och praktiska modeller samt beskriva och applicera dem på ett enkelt sätt.
  • Kompetens inom digitala verktyg, följer med i utvecklingen, kan paketera erbjudandet digitalt (Go to market, säljplanering, leadsgenerering)
  •  Flytande engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen
Du är en kommunikativ och självdriven ledare som kan främja en teamkultur. Entreprenörsanda, kundförståelse och ständiga förbättringar är utmärkande för dig. 

Du kan peka ut riktningen, är beslutsam och arbetar långsiktigt på ett ödmjukt sätt.

Andra personer uppfattar dig som motiverande, en person som entusiasmerar, uppmuntrar och utstrålar glädje och engagemang för kollegor och kunder.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

SSAB och TRIWA släpper klocka tillverkad av fossilfritt stål

I dagarna släpptes ”världens första konsumentprodukt tillverkad av fossilfritt stål – en klocka” enligt SSAB och TRWIA de bägge svenska bolagen som tagit fram produkten som även gjort ett gästspel på COP27.

Klockan som lanserades den 6 december har fått namnet Time for Decarbonization och är tillverkad av fossilfritt stålpulver. Dock är upplagan väldigt begränsad – endast 20 exemplar. Den fanns i två olika versioner, automatiskt urverk eller kvartsurverk.

– I vår bransch finns en tradition att arbeta med stål, så det känns oerhört spännande att delta i denna omvandling av stålindustrin. Stålpulvret som används i klockan är tillverkat med banbrytande HYBRIT-teknik, och vi är mycket stolta över att ha skapat denna symbol för omvandling tillsammans med SSAB. En klocka från Sverige med lösningen för en bransch i behov av omvandling, säger Ludvig Scheja, medgrundare och kreativ chef på TRIWA, i ett pressmeddelande.

”Förstakommersiellaprodukten tillverkad av stålpulver”

– Det här armbandsuret är den första konsumentprodukten som baseras på SSABs fossilfria stål och det är fantastiskt att se vår satsning få användning inom ett helt nytt område, vilket både breddar vår kundbas och ökar våra möjligheter att bromsa klimatförändringarna. Armbandsuret är också unikt eftersom det är den första kommersiella produkten tillverkad av stålpulver från vår anläggning i Oxelösund, säger Johnny Sjöström, chef för SSAB Special Steels.

TRIWA är ett svenskt klockmärke grundat 2007, namnet är en förkortning för ”Transforming the Industry of Watches”.

Läs mer om klockan här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Efterbehandlingsbolag har avslutat sin rekonstruktion

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny digital tonerpress i formatet B2+

Fujifilm Revoria B2

Kan trycka på båda papper och kartong.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De är Sveriges snålaste (och mest generösa) regioner beträffande julgåvan

En sammanfattning av Sveriges mest ”snåla” och generösa kommuner beträffande julgåvan.

redaktionen@branschkoll.se
Annons