Elmia byter logotyp – lätta vågor och milda färger

Den nya logotypens färg och form ska anspela på Elmias historia och framtid, inte minst framtidens fokus på grön teknologi.

– Elmia är ett starkt varumärke som mötesplats för innovationer, affärsutveckling och upplevelser. Komponenter av ”Green Tech” – innovationer som verkar för att vända den negativa inverkan mänskligheten har på klimat och miljö – finns i alla Elmias fackmässor, säger Lotta Frenssen, vd för Elmia, i ett pressmeddelande.

Sverige blir allt mer miljövänligt och Elmia är inget undantag, under året har de bland annat ingått ett partnerskap med FC Gruppen för att kunna erbjuda småländsk och närproducerad mat och dryck. Samt inlett ett samarbete med JKPG Fast för att utveckla sin fastigheter och slutligen har de börjat planera för att uppdatera sin webbplats.

– Vi arbetar ständigt med förbättringar för att fortsätta locka besökare och vara en attraktiv mötesplats med affärer och upplevelser i symbios. Det i sig skapar den utveckling som är så viktig för Jönköping, regionen och hela Sverige, avslutar Lotta Frenssen.

De sobra, noga utvalda nya färgerna i det uppdaterade varumärket ger tillsammans med typsnitt och former ett visuellt intryck som drar mot natur och hållbarhet, modernt men med en klassisk touch. Vågformen i bildelementet understryker regionen och Elmias vackra läge vid Vättern, menar Elmia.

Annons

Podd: Grafkom om 2021 – återstartar Print Next och hjälper branschen klimatkompensera

Målsättningen är att genomföra Print Next den 28 oktober.

Nätverket Grafkom planerar nu för fullt med förhoppningen att återstarta eventverksamheten för branschen i höst.

Under pandemin, när inga event varit möjliga att genomföra har Grafkom jobbat med flera olika projekt. Man har bland annat startat en marknadsplats för utrustning och dragit igång ett projekt för klimatkompensering.

I senaste Branschkollpodden ger man en uppdatering av vad som sker i nätverket. Lyssna nedan eller på Spotify.

Branschkoll är med och driver Grafkom.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bokslut: Så här går det för Billes under pandemin

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Coloreels vd berättar om bolagets planer – nya marknader och produkter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Slutkundsmässan skjuts upp igen

Vi får väl se om fjärde gången gillt gäller för den nystartade mässan Profil & Promotion som lockat stort intresse från branschen. För nu skjuts den upp igen och de nya datumen är 23-24 februari 2022, ganska exakt ett år efter att mässan ursprungligen var tänkt att äga rum.

LÄS OCKSÅ: SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Bland de branschföretag som ska ställa ut på mässan återfinns bland annat: Master Design, WDP, Swagg, ACG Nyström, Neh, FF Profilreklam och Wackes.

Coronaviruset har fått konsekvenser i en utsträckning som få kunnat föreställa sig, regeringen meddelande nyligen att vaccinationsmålet blir försenat till den 15 augusti och många företag och organisationer har fortsatta restriktioner. För att vi tillsammans med våra utställare och partners ska kunna arrangera en högklassig och komplett mötesplats så säkert och kvalitativt som möjligt agerar vi proaktivt och flyttar fram mässan, skriver mässarrangören Live expo i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons