Elanders satsar vidare på Meg
Elanders fortsätter med sitt projekt ”Molnet” som arrangerats i samband med Bokmässan och den nya mediemässan Meg under de senaste åren. Man använder plattformen för att belysa olika aspekter på tryckt kommunikation och dess användning i ”det nya medielandskapet”.
Med kända namn som Janne Josefsson, Martin Ingvar och Mattias Göransson ska man dra besökare till arrangemanget som är en del av Meg13.
Stor kraft läggs på att förklara hur det tryckta mediet påverkar miljön med utgångspunkten att – det är inte så dåligt som du kanske tror. Bland annat presenterar Grafiska Företagens Förbund sin miljöstudie och Svensk Direktreklam har ett seminarium om klimatansvar. Elanders genomför också workshops på ämnet.
Ett intressant samarbete finns med nätverket Marknadscheferna som bland annat har bjudit in Disney som berättar om sin marknadsföring under 2013.
”Framtidens bokhylla” och ”interaktiva trycksaker” är andra teman som behandlas.
Mer information och fullständigt program nås via Molnets Facebooksida.