Effektsystemet: Ny branschstandard för att mäta effekt av marknadsföring

effektsystem

Ett stort steg mot att kunna avgöra – och jämföra – vilka kanaler och marknadsinsatser som ger bäst avkastning.

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Promotion eller Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT (Inkl. Promotion)
1.400 kr/månad Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.
promotion
Från: 298 kr/månad Läs allt vi skriver om produktmediabranschen
Annons

Elgiganten gick tillfälligt om Ica som största reklamköparen

Ämnen i artikeln: reklaminvestering
Ämnen i artikeln: reklaminvestering
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Digitala reklamtavlor på flygplatser invigda

Ämnen i artikeln: JCDecaux
Ämnen i artikeln: JCDecaux
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SEB lägger ner marknadsavdelningen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Justnu köper i Stockholm och söker fler objekt

Ämnen i artikeln: JustNu
Ämnen i artikeln: JustNu
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Infografik Svenskarna och Internet 2011

Ämnen i artikeln: InternetStatistik

Ett bra urval, och enkelt illustrerat, av den omfattande undersökningen Svenskarna och Internt 2011 som kom i förra veckan. Illustrationen är gjord av Martin Ander, den är licensierad under Creative Commons (CC-BY)

Ämnen i artikeln: InternetStatistik
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arkitektkopias patentansökta tjänst håller koll på ritningarna

Ämnen i artikeln: Arkitektkopia

Arkitektkopia har lanserat en ny tjänst som med hjälp av en App i en ”smart” telefon och QR-koder, håller koll på att rätt version av ritningar används på byggarbetsplatser.

I ett pressmeddelande skriver företaget att Byggnet Verify, som tjänsten kallas, är en unik, patentsökt applikation som ger alla i projektet möjlighet att enkelt och snabbt kontrollera att de har den senaste information. Genom användandet av en smart-phone kan en QR-kod som tryckts på varje version av en ritning läsas av appen som sedan meddelar om det är rätt eller fel version av ritningen som används.

Byggnet Verify möjliggör även en betydligt snabbare avvikelserapportering som automatiskt knyts till rätt handling. Rapporterna är enkla att göra i appen och det finns möjlighet att lägga till bilder och text. På webben kan du sedan se och hantera alla rapporter, dela ut rapporter som uppgifter, se all historik och eventuella åtgärder.

– Byggnet Verify ingår i Byggnet, marknadens ledande informationssystem för bygg- och fastighetsbranschen. Applikationen kan användas fristående eller som en ett komplement till ett projektnätverk och innebär att stora effektivitetsvinster och besparingar kan göras, säger Lars Franzén, VD på Arkitektkopia i ett pressmeddelande.

– Applikationen är ett exempel på en ny typ av molntjänst knuten till en app som väsentligen ökar lättillgängligheten. Byggnet Verify är utvecklad tillsammans med en av våra nyckelkunder på den svenska marknaden och intresset från andra marknader är redan stort, fortsätter Lars Franzén.

Ämnen i artikeln: Arkitektkopia
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pagina förlag får anstånd – tveksamt om momsen ska betalas

Ämnen i artikeln: Graphic Procédémoms

Skatteverket kräver förlaget Pagina på felaktigt uttagen tryckerimoms. Man krävs på 295.000 kronor och har tidigare fått avslag på en begäran om anstånd.

Skatteverket kräver förlaget Pagina på felaktigt uttagen tryckerimoms. Man krävs på 295.000 kronor och har tidigare fått avslag på en begäran om anstånd.

Ämnen i artikeln: Graphic Procédémoms
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hälften av treåringarna använder Internet

Ämnen i artikeln: Internet
Ämnen i artikeln: Internet
redaktionen@branschkoll.se
Annons

DR och internet växer mest hos mediebyråer

Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckt och digital information belastar miljön lika mycket

I en helt ny studie från Svenska Miljöinstitutet IVL framkommer att ibland belastar digital kommunikation miljön mer än motsvarande pappersbaserade alternativ. Och ibland är det tvärt om.

Det är i de flesta fall svårt att vetenskapligt svara på vad som är mest miljövänligt men tydligt är att digitala kanaler har större påverkan på miljön än vad som framkommer generellt i media. För de flesta produkter, så som böcker, tidningar och reklam är det små skillnader, i vissa fall helt oavgjort, i kampen om vilket medium som påverkar miljön minst. Därför är det nu viktigt för alla aktörer att hela tiden jobba aktivt med att sänka sina produkters mijöpåverkan.

Nedan en kort sammanfattning av rapporten med två konkreta exempel där tryckt och digitalt ställs mot varandra.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]