Education Day: Historiskt framträdande på Nalen
Den 21 mars är det återigen dags för SBPR att upprepa Education Day och redan nu är tre tunga talare klara. Även i år hålls utbildningsdagen med tillhörande gala på Nalen.
Tre talare är klara
- Paul Bellantone ledare för USAs branschorganisation PPAI, som också är världens största med 40.500 anslutna företag. Promotionbranschen i USA omsätter hela 23 miljarder dollar. Det här blir Bellantones andra föreläsning i Europa någonsin och han kommer prata om framtidstrender, eventuellt ha med sig en färsk undersökning och så kommer branschen få chansen att ställa frågor till den här ”gurun”.
– Jag träffade Bellantone på PSI, han söker samarbeten med non profit-organisationer, vilket inte är så vanligt i vår bransch. Men SBPR är ju en sådan och därför valde han att komma till just Sverige. Det bli magiskt att få vara i samma rum som en sån guru, jag är strålande nöjd att han kommer, berättar SBPRs Kjell Harbom för Branschkoll.
- Karin Stenmar har drivit hållbarhetsfrågor i snart 20 år och var en av de första sociala entreprenörerna i Sverige hon har bland annat arbetat med lönefrågor och miljövänlig textilproduktion i Asien. Och är i dagsläget ansvarig för hållbarhetsfrågor på Folksam Gruppen.
- Den sista klara talaren är Sven Junghagen som är Associate Professor på CBS. Sven är specialist på bland annat sponsring och kommer dela med sig av några exempel på hur produktmedia kan kan addera värde i sponsrings-investeringar.
Fler talare kommer dyka upp framöver.
Promotionbiet
Promotionbiet har i år lagt till ett par fler kategorier och tar nu emot anmälningar i följande kategorier:
- Årets Leverantör
- Årets Återförsäljare
- Årets Förädlare (ny)
- Årets Hållbarhetspris
- Årets Kampanj (ny)
– Årets kampanj har funnits med tidigare för 5-6 år sen men vi la till det igen nu, det känns som branschen har utvecklats och är redo för den kategorin igen. Produktmedia blir ju oftast riktigt lyckat när produkterna är del av en kampanj, så därför vill vi göra ett försök att premiera just kampanjer, berättar Kjell Harbom.