Stockholm

Easytryck söker Originalare / Prepress / Grafiker

Brinner du för grafisk formgivning och att hjälpa kunder skapa så snygga reklamprodukter som möjligt? Vill du jobba i en miljö med härliga kollegor och högt i tak, på ett ambitiöst och nytänkande företag som vill transformera en annars traditionell bransch?

Då är detta rollen för dig!

Som grafiker hos oss kommer du jobba med att kontrollera, säkerställa och anpassa kunders tryckoriginal så de fungerar i produktion. Du skapar även artwork och visuella presentationer från grunden samt hjälper till med bildretuschering och tryckmallsframtagning till vår webbshop, www.easytryck.se.

Arbetet har ett högt tempo med många beställningar varje dag vars tryckoriginal ska säkras. Då vi har en stor mängd olika produkter krävs det att du är snabblärd inom området.

Vårt huvudfokus är att alltid göra våra kunder 100% nöjda och möta eller överträffa deras förväntningar. Det innebär att du ska vara lyhörd, lösningsorienterad, service minded och kunnig.

Låter detta som något för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Anställningsform: Provanställning (heltid) 6 månader, därefter fast anställning.

Arbetstider: Kontorstider med viss flex.

Arbetsställe: Sveavägen 83 i Stockholm / Hemifrån

Intervju: Inbjudan till intervju sker löpande.

Jobbstart: Så snart som möjligt.

Lön: Enl. ök.

Arbetsuppgifter

  • Granska och anpassa kunders tryckoriginal.
  • Skapa tryckoriginal på uppdrag av kund.
  • Skapa tryckmallar till befintliga och nya produkter.
  • Bildretuschering av produktbilder i vår webbshop.
  • Ev. fotografering av produkter.

Kravspecifikation

  • Mycket god datorvana. 
  • Mycket goda kunskaper i Adobe Illustrator & Photoshop.
  • Goda kunskaper i Adobe InDesign.
  • Kunnig inom typografi.
  • Kunnig inom färglära.
  • Snabb / effektiv i ditt arbete.
  • Grafisk ådra / Kreativ i layoutarbete.
  • Erfarenhet inom tryckproduktion.

Meriterande kunskaper

  • Kundvana.
  • Säljerfarenhet.

Personliga egenskaper

  • Effektiv med hög output
  • Social med högt i tak
  • Trevlig och ödmjuk
  • Prestigelös
  • Stresstålig 
  • Noggrann 
  • Ansvarsfull

Om företaget

Easytryck säljer trycksaker & reklamprodukter till företag i Sverige. Fokus ligger på att tillhandahålla marknadens bredaste sortiment samt en kundservice i världsklass. Försäljning sker främst genom företagets webbshop, www.easytryck.se. Det är en unik webbshop där kunderna själva kan ladda upp sin logotyp och direkt på nätet konfigurera och beställa sina produkter. Samtliga produkter är prissatta, även sådana som kan beställas i valfria mått och färger. Ambitionen är att göra kundernas beställningsförfarande så smidigt, tidseffektivt och friktionsfritt som möjligt. Stora resurser läggs på att vidareutveckla det som gör oss unika i branschen, resan har bara börjat.

Produktsortimentet är noga utvalt för att hålla god kvalitet samt leveranssäkerhet.

Utöver standardsortimentet erbjuder easytryck legotillverkning av i princip vilka produkter kunden än önskar. Detta är möjligt då företaget även är verksamt i Shanghai med 25 anställda. Där finns väletablerade kontakter med hundratals producenter och på daglig basis skapas nya kontakter beroende på vad som efterfrågas av våra kunder. 

Företaget har en god utveckling med tillväxt varje år, pandemitiden undantagen.

Omsättning 2021 var 60 Mkr. Målet är att fortsätta växa år efter år, i accelererad takt. 

När man anses vara varm i kläderna har man möjlighet att själv styra var man jobbar, på kontoret i centrala Stockholm, hemifrån eller valfri mix.

Antal anställda: 20

Säte: Stockholm

Skicka din ansökan till: work@easytryck.se

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Två digitalinvesteringar i Norge

Visutech har sålt sin första Kyocera inkjet som går till ett icke namngivet interntryckeri i Norge. Installationen ska ske under juni månad.

Pressen ska utrustas med en extra feeder, stacker och bookletmaker samt en inline trimmer och fyrkantsrygg från SDD. Kunden har också valt Kyoceras större bläcksystem med 3 liters bläck för att kunna komma åt ännu lägre körkostnader, säger Visutech i ett pressmeddelande.

Oslotryckeri köper Indigo

Samtidigt meddelar Visutech att man också har sålt en HP Indigo i Norge.

Det är Oslo digitaltrykk i centrala Oslo som satsar vidare med HP Indigo. De har sedan tidigare en HP Indigo 5500 och nu byter man den mot en HP Indigo 7800.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu måste trycksaksköparna ha längre framförhållning

Artikel i Sveriges alla dagstidningar om utmaningarna i tryckeribranschen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu finns äntligen skjortor anpassade efter kvinnor – ”En idé som legat och gnagt i 10 år”

Det är bara någon månad sedan den första leveransen med rykande färska skjortor helt anpassade för kvinnor landade hosCamilla Slinga och hennes nystartade företag Beyondfit.

Idén är enkel, ändå har den inte gjorts tidigare, snygga skjortor som radierar business och rymmer en byst!

– Jag har haft skjorta på mig i 30 år och det var alltid samma problem jag fick köpa 4-5 storlekar för stora skjortor och det blev alltid en glipa mellan knapparna över bysten och då är jag inte på något sätt storbystad, säger Camilla och fortsätter:

– Vi startade Beyondfit i september 2021 men det är en idé som legat och gnagt i tio år kan man säga och nu var det dags att ta tag i det. Skjortan har vi utvecklat under ett års tid och jag har tagit hjälp både från branschen och från en jätteduktig sömmerska. Det är förfärligt att det inte funnits mer kläder anpassade efter kvinnor, sen vill inte alla kvinnor ha en skjorta, men alla ska åtminstone ha det valet.

Med ’vi’ menar Camilla, hennes man och två söner som hjälper till när och där det behövs, men det är hon som jobbar heltid på företaget och är runt och träffar alla kunderna.

Med en ingenjörs precision – 60 graders tvätt, 3 procent stretch, OEKO TEX 100 och tillverkat i Europa

Camilla som är maskiningenjör i botten säger att hon brinner för det praktiska, själva funktionen och planen just nu är en skjorta, tre färger (vit, svart och blå) och fullt fokus på funktion, funktion, funktion. När man är i mål kommer man kunna erbjuda skjortan i 42 olika storlekar.

Camilla berättar att hon pratade med Felestads vd Linda Rosberg innan hon drog igång och frågade henne vad det är profilbranschen vill ha.

– Linda svarade att i de bästa av världar vill vi ha 60 graders tvätt, 3 procent stretch OEKO TEX 100 och tillverkat i Europa, så jag lyckades hitta ett tyg med precis de kriterierna, och så har vi vår tillverkning i Litauen, förklarar Camilla och fortsätter:

– När jag inte har tidigare branscherfarenhet och dessutom vill slå mig in som en ny aktör kändes det viktigt att få allt rätt från början och det känns det som vi har lyckats med. Jag har fått ett helt magiskt bemötande av branschen, även om det inte blivit några större ordrar ännu så är alla så glada när jag besöker dem.

”De mest fantastiska är att se blicken i deras ögon när de knäpper skjortan”

Feedbacken har varit magisk säger du, berätta om något speciellt ögonblick?

– De mest fantastiska är blicken i ögonen när man är ute hos en företag i branschen och någon i personalen tar på sig en skjorta och börjar knäppa och när de kommer till bysten så går allt att knäppa utan att man måste krångla eller dra ihop. Allt får plats och är format på rätt sätt och när man då ser glädjen och förvåningen i deras ögon, det är det bästa!

Ligger med hos Unitedprofile

Beoyndfits skjortor finns nu också hos Unitedprofile där alla ansluta återförsäljare kan hitta dem.

– Jag hörde talas om Unitedprofile tack vare mina kunder som berättade att det var enklaste sättet för mig att få volym på min försäljning. Klart det är en del pengar för oss i början att ligga med där, eftersom man gärna vill lägga pengarna på utveckling och bygga upp lager. Men jag är helt säker på att det kommer generera pengar i det långa loppet. När man får kontakt med kunder känns det inte som att man är ute och kränger utan som att man hjälper dem lösa ett problem som funnits länge.

Tala om för era kunder att den här möjligheten finns nu

I augusti ska du ställa ut på Nordic Profile Fair, vad hoppas du det ska leda till?

– Jag hoppas så många som möjligt kommer förbi mig, säger hej och testar produkten och förstår att det här nu finns på marknaden. Och så hoppas jag att fler återförsäljare berättar för sina kunder att det nu finns en möjlighet för tjejer att ha skjorta på sig i rätt storlek och få plats i den. För om ingen vet att våra skjortor finns så kommer ingen fråga efter dem, jag hoppas profilbranschen upptäcker mig helt enkelt och att kännedomen om vår produkt når deras kunder, avslutar Camilla Slinga vd på Beyondfit.

Besök www.beyondfit.se för mer information och säg hej till Camilla som kommer finnas i monter C06:38 under Nordic Profile Fair.

Modell iklädd skjortan som Beyondfit utvecklat.
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Du vill träffa kunden, men vill kunden träffa dig? Framtidens B2B-försäljning är hybrid

Dagens B2B-kunder är tydliga med vad de vill ha, fler kontaktvägar, mer bekvämlighet och en personligare upplevelse, hur når man då dit?

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons