Big Image invigde ny jätteprinter

Infinitus

Big Image lanserar sin egenutvecklade Infinitus 2 som med sin storlek är unik i världen för digitaltryck på mjuka material. Den trycker 600 kvadratmeter sömlöst, vilket motsvarar cirka 12×50 meter, skriver Big Image i ett pressmeddelande.

– Målet var att lösa problemet att kunna digitaltrycka stora bilder för scendekor sömlöst, och det behovet har visat sig vara större än vi trott och förutom inom teater och opera, har dekorerna blivit stora inom filmproduktion, säger Johanna Schäfer, ägare och styrelseledamot i Big Image.

Maskintrumman är byggd i Stockholm, för att sedan fraktats till Big Image produktionsanläggning i Berlin för installation. Infinitus-maskinerna trycker med egetframtaget bläck som är vattenbaserat och svanen-märkt.

Utvecklingen av Infinitus påbörjades för att lösa de utmaningar som fanns inom kulturbranschen där det fanns ett behov av att trycka stora dekorbilder utan sömmar. Första versionen av Infinitus var klar 2013. Året därpå påbörjades ett samarbete med filmföretaget Rosco, vilket ledde till utvecklingen av Infinitus 2.

 

Annons

YP Yrkesbutiker söker säljande platschef

YP Yrkeskläder flyttar till ny butik och nytt kontor i Västberga söder om Stockholm. Nu söker vi efter en ny driven och erfaren ledare med säljerfarenhet! Vi söker dig som trivs i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter! 

YP- YRKESKLÄDER SÖKER:

SÄLJANDE PLATSCHEF
VÄSTBERGA, SÖDRA STOCKHOLM 

Vilka är YP Yrkesbutiker?
YP Yrkesbutiker är en rikstäckande kedja som idag består av 12 butiker över hela Sverige. YP Yrkesbutikers mål är att vara den bästa leverantören av arbetskläder och personligt skydd på den lokala marknaden. I våra butiker finner du Blåkläders produktsortiment såväl som andra varumärken och vi levererar ett komplett sortiment inom kategorierna: yrkes- och profilkläder, samt personligt skydd så som; skor, handskar, andningsskydd, hörselskydd mm.

Om ledarrollen
Du ansvarar för att våra kunder bearbetas både från vår butik och ute på fältet, i ditt team finns både butikssäljare och hungriga fältsäljare. Som platschef på YP Yrkesbutiker driver du även din egen försäljning på fältet och ansvarar för en egen kundportfölj, detta innebär att du trivs och hämtar energi i kundmöten.
Du har alltid ett övergripande verksamhetsfokus och i egenskap av ledare är du en viktig kulturbärare som visar vägen för dina medarbetare.
Vi har stora planer för vår nya butik i Västberga som innebär att du tar höjd för både expansion och utveckling samt får dina medarbetare att växa med framtiden.

Vi söker dig som har:

  • B2B-erfarenhet
  • Säljerfarenhet som ledare
  • Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
  • En hög affärsmässighet
  • Goda kunskaper från affärssystem och Officepaketet
  • Branschvana är meriterande

Vi erbjuder
Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka då ditt arbete kommer att vara avgörande för tillväxten i butikerna. Du blir en del av en koncern i tillväxt som expanderar både nationellt och internationellt vilket öppnar upp för goda utvecklingsmöjligheter!

Är detta är rätt utmaning för dig?
Vänta inte, vi arbetar med löpande urval, skicka därför din ansökan redan idag!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt nätverk för förpackningsföretag

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nordiska förpackningstävlingen Scanstar öppnar årets tävling

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tetra Pak lanserar förpackningslösningar för mindre nedskräpning

”Över 1.000 av våra förpackningslinjer kan komma att förändras under de närmaste tre åren”

Enligt ett pressmeddelande lanserar Tetra Pak i dagarna ett nytt utbud av förpackningslösningar med korkar som är fastsatta på förpackningen. Eftersom korken är fastsatt i förpackningen hoppas man att detta ska leda till mindre nedskräpning

Samtidigt jobbar Tetra Pak vidare med att lansera sugrör av papp. Syftet är att tillmötesgå kundönskemål om större hållbarhetstänk.

Lars Holmquist, Vice vd för Packaging Solutions & Commercial Operations på Tetra Pak, säger: ”Detta är viktiga milstolpar i vår resa mot att utveckla världens mest hållbara livsmedelsförpackningar som är tillverkade helt av förnybara eller återvunna material. ”

Dessa två utvecklingssteg är centrala för att säkerställa att Tetra Paks kunder i Europa ska kunna följa Engångsplastdirektivet (SUP) som ingår i EU:s plaststrategi och är en viktig del av EU:s åtgärder för cirkulär ekonomi. Tetra Pak säger sig därför, med detta i åtanke, ökat takten inom utvecklingen av korkar.

Lars Holmquist: ”Den största utmaningen med fastsatta korkar är den betydande förändring som detta medför för hela värdekedjan. I Europa betyder det att över 1.000 av våra förpackningslinjer kan komma att förändras under de närmaste tre åren.

redaktionen@branschkoll.se
Annons