Göteborg

DS Smith söker säljare

DS Smith är en multinationell förpackningskoncern med verksamhet i 37 länder med ca 32 000 medarbetare, ca 600 i Sverige. Vårt erbjudande består av att ta fram förpackningslösningar i wellpapp, både kundunika och av standardmått. Utöver detta tillhandahåller vi ett sortiment av kompletterande emballage, ex. utfyllnadsmaterial, stötskydd och förslutning, för att kunna ge kundanpassade och klimatsmarta lösningar efter behov.

Vårt arbetssätt har gett oss en ledande position på marknaden och ditt uppdrag blir att vara med och befästa och vidareutveckla vår position.

’Jag har en bakgrund inom sälj och marknadsföring och jobbade senast på ett tryckeri som säljare. Det som lockade med tjänsten som Account Manager var möjligheten att hitta lösningar till kundernas utmaningar i en bransch som är av största vikt. Om det inte finns en bra förpackning så får vi inga varor.

Det är trivsamt och tryggt att jobba på DS Smith, som är en stor internationell koncern med bra möjligheter till personlig utveckling inom koncernen både lokalt och internationellt.’

– Lucia Henriksson, Account Manager

Om arbetet
Som säljare hos oss på DS Smith Well arbetar du med uppsökande försäljning till nya och befintliga kunder inom ditt affärsområde. Våra två andra affärsområden är Förpackningsservice och Point of Sales.

Vårt affärsupplägg bygger på personlig försäljning. Och med personlig menar vi mer än du kanske anar. Det är nämligen din egen personlighet som dagligen kommer att sättas på prov. Din förmåga att sätta dig in i kundens verklighet. Viljan att lyssna och förstå på ett sätt som leder till kreativa förpackningslösningar. Ofta i nära samarbete med ett team av egna medarbetare med olika specialkompetens. Ditt distrikt är Halland men också delar av Göteborg med omnejd, och du förväntas ha en hög aktivitet ute hos våra kunder som främst finns inom tillverkande industri, grossister och e-handel.

Du utgår från vårt kontor i Västra Frölunda med möjlighet att arbeta hemifrån och rapporterar till den regionala försäljningschefen för affärsområdet som finns på vårt kontor i Västra Frölunda där flera av dina övriga säljkollegor också sitter.

’Jag hade en positiv bild av DS Smith sedan ett samarbete med min tidigare arbetsgivare. När tjänsten som Sales Manager annonserades flera år senare var det kunderbjudandet, kreativiteten och fokus på hållbarhet som lockade mig att söka.

Vår vision är att vi ska bli den ledande leverantören av hållbara förpackningslösningar. Både vårt kunderbjudande och den bransch vi befinner oss i ligger helt rätt i tiden. Med det ökade fokuset på hållbarhet och cirkularitet ser många företag över sina förpackningslösningar.

För att våra medarbetare ska trivas utbildar vi vår personal kontinuerligt, har teamaktiviteter och erbjuder flera fördelaktiga förmåner.’

– Jonas Norberg, Sales Manager

Vi erbjuder
Ett självständigt och varierande arbete i ett multinationellt, framgångsrikt och stabilt företag där vi har fokus på kvalitet i allt vi gör. Vi arbetar mot gemensamma mål och du kommer få stöttande och engagerade kollegor.

Vi befinner oss i stark tillväxt i en relevant bransch inom miljö och hållbarhet. Hos oss får du arbeta kvalitativt med dina kunder och du får goda utvecklingsmöjligheter på kort och lång sikt i din roll och inom bolaget. Du erbjuds en bred och stimulerande roll, där du kommer att få lära dig mycket, en roll som aldrig blir monoton. Vi har marknadsmässiga bra villkor.

Din profil
Vi söker dig som trivs med att ha många kontaktytor då du kommer att samverka med samarbetspartners internt såväl som externt. Det är viktigt att du kan planera din tid för att kunna hantera parallella uppgifter och du är mer av en generalist, som kan lite om mycket, än en specialist som gillar att jobba i detaljer. Du är trygg i att arbeta självständigt och har vana att driva dig framåt mot tydliga mål med hög motivation.

Vi ser gärna att du har:

  • Erfarenhet av komplex, värdebaserad försäljning B2B, gärna mot tillverkande industri
  • Ett stort affärssinne och har lätt att skapa långsiktiga relationer med både kunder och kollegor
  • Du har B-körkort, god IT-vana och hanterar svenska och engelska väl i både tal och skrift
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons