DS Smith söker Quality Engineer

DS Smith är en ledande förpackningsleverantör där cirkulär ekonomi och hållbarhet står i fokus och utgör kärnan i vår devis Redefining Packaging for a Changing World. Vi utvecklar, marknadsför och tillverkar hållbara förpackningar, företrädesvis i wellpapp, i syfte att förbättra inpackning, transport, hantering, exponering och försäljning av produkter, främst för svenskt näringsliv.

DS Smith är en multinationell koncern med säte i London. DS Smith Sverige har ca 640 anställda och omsätter ca 2 miljarder SEK. Det svenska huvudkontoret ligger i Värnamo. Företaget har även verksamhet i Mariestad, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på https://www.dssmith.com/sv

Vi söker nu en driven och motiverande medarbetare till vårt Operations Excellence Team i Mariestad. Som kvalitetstekniker arbetar du proaktivt med att utveckla våra interna processer. Det gör du genom att coacha verksamheten och individer på daglig basis men också via mer långsiktiga förbättringsprojekt. Detta lyckas du med detta genom att använda ett ödmjukt och pedagogiskt förhållningssätt i kombination med att efterfråga och följa upp överenskomna aktiviteter och utfall och agera på avvikelser. Syftet är att bygga ett robust kvalitetssystem och därmed minska andelen akuta ärenden. Tjänsten innebär att löpande hantera det dagliga kvalitetsflödet och att ha kontakt med kunder och leverantörer i kvalitetsärenden. Att initiera och driva förbättringsarbeten utifrån Lean-metodiken ingår i rollen liksom att utbilda och coacha kollegor inom området. I ansvaret ingår att driva processer från start till slut, att ta dem hela vägen i mål. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du rapporterar till Operartion Exellence Manager på enheten.

Vem är du?

Vi söker dig med teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av att jobba professionellt med kvalitetssystem och är välbekant med verktygen inom området. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål genom struktur och god kommunikation. Du har tidigare arbetat i en större producerande verksamhet och har viss erfarenhet av projektledning. Vi ser att du har Green Belt eller motsvarande utbildning med dig liksom goda kunskaper i Officepaketet.

Eftersom vi ingår i en internationell koncern är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt sätt att vara och bemöta andra. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och du har lätt att på ett tydligt och konstruktivt sätt göra dig förstådd och får på så sätt fram ditt budskap. Du har lätt för att skapa nya kontakter och en god förmåga att utveckla dessa. Du är engagerad, ihärdig och strukturerad samt serviceinriktad.

Låter det som du? Välkommen med din ansökan senast den 14 juni 2021.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Teko går med i Euratex

Teko har nu anslutit sig till Euratex som är det förbund som representerar den europeiska textil- och klädindustrins intressen i EU.

– Det kommer många lagstiftningar framöver som berör oss och våra medlemsföretag så det är viktigt att vi kan vara med och påverka så tidigt som möjligt på europeisk nivå. Till exempel The Green Deal som är EU:s färdplan för hållbar ekonomi där flera delar påverkar textil- och modeindustrin, säger Anne Ludvigson, styrelseordförande i Teko, i ett pressmeddelande.

EU är enligt uppgift världens näst största exportör av textilier och kläder. 2019 kom 24 respektive 29 procent av världens försäljning Från EU.

Euratex representerar omkring 160.000 företag med en omsättning på 162 miljarder euro och 1,5 miljoner arbetstagare. Mer information hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se

Leverantör öppnar nytt showroom i centrala Stockholm tillsammans med två andra varumärken

redaktionen@branschkoll.se

Profilservice-bröderna utsedda till årets unga företagare

profilservice

Adam och Johan Zollner som tillsammans driver WDP Profilserivce har utsetts till årets unga företagare i Linköping, i den årliga tävlingen som Företgarna anordnar.

Delar av motiveringen lyder så här:

Kunderna är allt från enmansföretag till globala verksamheter och oavsett omfattning kan företaget leverera varor efter varje kunds förutsättningar. Detta tack vare att organisationen är skalbar och smart uppbyggd. Allt från egen tryckproduktion in-house till ansvarsfull handel med lokal närvaro i Asien. Man satsar hårt på, att så långt det är möjligt, arbeta med cirkulär ekonomi och leverantörerna måste arbeta med justa villkor och hållbarhet. 
År 2015 bildades koncernbolaget Zollner Group där Profilservice ingår tillsammans med systerföretaget Nordic Souvenir och som de också driver flera projekt och löpande samarbeten med.
.. läs mer här.

I och med det här går man nu vidare till regionfinalen.

I videon nedan kan du se en 2 minuter lång intervju med bröderna Zollner som Företagarna gjort.

redaktionen@branschkoll.se

Team Workwear fortsätter värva medlemmar – ny yrkesbutik hoppar på

yrkeskläder

Senaste medlemmen i Team Workwear är Total Skydd & Underhåll, en yrkesbutik med bas i Flen som anslöt sig nu i början av juni.

– Det känns väldigt kul och spännande. Att kunna driva kedjan tillsammans mot nya gemensamma mål ger en otrolig möjlighet till utveckling för oss alla. Och med en gemensam plattform för inköp och marknadsföring blir vi otroligt starka tillsammans, säger Anders Karlsson, vd på Total Skydd & Underhåll i ett pressmeddelande.

Total Skydd & Underhåll grundades år 2000 och 2019 tog de nuvarande ägarna Sandra Åslund och Anders Karlsson över, efter att dåvarande ägare gick i pension.

Företaget jobbar med försäljning av arbetskläder och hygienprodukter under eget varumärke samt skyddsutrustning. Och den största delen av försäljningen sägs ske till företag, stat och kommuner.

– Vi är mycket glada över att ha Total Skydd & Underhåll med som nya medlemmar i kedjan. Anders och Sandra har mycket energi, lång erfarenhet från branschen och av att driva butik. Det ska bli kul att jobba med dem i deras och våra gemensamma satsningar framöver, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear.

LÄS OCKSÅ: Team Workwear knyter till sig tre nya butiker

Den som räknar vet att det här blir den fjärde nya butiken som ansluter sig till Team Workwear-kedjan i år. Intresset för medlemskap i kedjan är stort berättar kedjeledare Per Spett:

– Intresset är stort och det finns ett tydligt behov av en frivilligkedja inom workwear idag – en marknad med många fristående butiker som drivs av duktiga entreprenörer som vill fortsätta att driva och utveckla sitt företag. För dem är vi en perfekt partner för att kunna stärka affären gentemot de centralägda kedjorna.

redaktionen@branschkoll.se