Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Värnamo

DS Smith söker Key Account Manager

Key Account Manager / KAM
till Stockholm, Göteborg, Malmö eller Värnamo

Har du erfarenhet av försäljning som KAM / Säljare mot storkund / Account Manager och vill arbeta i en spännande roll och driva komplex försäljning mot några av våra största kunder, både lokalt och globalt? Nu finns möjligheten att vara med och stärka vår säljorganisation inom Key Account Manager / KAM Nordics, med nyckelkund – och affärsansvar för några av våra viktigaste kunder.

DS Smith är en multinationell förpackningskoncern med verksamhet i 37 länder med ca 32 000 medarbetare, ca 600 i Sverige. Vårt erbjudande består av att ta fram förpackningslösningar i wellpapp, både kundunika och av standardmått. Utöver detta tillhandahåller vi ett sortiment av kompletterande emballage, ex. utfyllnadsmaterial, stötskydd och förslutning, för att kunna ge kundanpassade och klimatsmarta lösningar efter behov.

Vårt arbetssätt har gett oss en ledande position på marknaden och ditt uppdrag blir att vara med och befästa och vidareutveckla vår position.

Om tjänsten som Key Account Manager / KAM
Som Key Account Manager / KAM hos DS Smith kommer du att ha ett övergripande kund- och affärsansvar för de kunder du ansvar för och som du utvecklar inom ditt ansvarsområde. För större och mer komplexa kunder bildar du ett kundteam som du leder, motiverar och stöttar fram till goda och långsiktiga affärer. Du upprättar, förankrar och kommunicerar taktiska och strategiska planer för att skapa nya långsiktiga och lönsamma affärer, både för DS Smith och våra kunder. Du kommer ingå i vårt Svenska KAM team men tillhör den nordiska organisationen.

Din profil
För att lyckas i rollen som Key Account Manager / KAM söker vi dig som har förmågan att skapa smartare affärer och ser helheten och hur det påverkar bolaget och kunden på alla nivåer, både strategiskt och taktiskt. Du ska ha en förmåga att sätta dig in i kundens verklighet. Viljan att lyssna och förstå på ett sätt som leder till kreativa förpackningslösningar, ofta i nära samarbete med ett team av egna medarbetare med olika specialkompetens. Starka kundrelationer är något som du alltid skapar och du ser dig själv som en riktig förpackningsstrateg. 

Som person ska du våga utmana dig själv samt komma med nya idéer och har en utvecklad analytisk och strategisk förmåga. Från tidigare arbeten har du presterat med goda resultat, gärna som Key Account Manager / KAM inom komplex långsiktig försäljning och på nordisk eller europeisk nivå. Du har lätt för att bygga relationer, både med dina kollegor och affärskontakter samt att du ser dig själv som en tydlig och bra ledare i grupp. 

Dina arbetsuppgifter inkluderar: 

  • Representera DS Smith vid våra strategiska nyckelkunder – både internationella och lokala kunder
  • Ta ansvar för en lönsam utveckling & tillväxt på nyckelkonton
  • Proaktivt bearbeta utvalda prospekt för att säkerställa marknadstillväxt för DS Smith
  • Aktivt arbeta med Insights och Category Management till våra strategiska segment
  • Säkerställ att kunderna upplever DS Smith som ledande på marknaden
  • Långsiktig, strategisk och strukturerad utveckling av kunder
  • Försäljning av nya produkter och koncept
  • Vara en del i utvecklingen och utvärderingen av nya arbetssätt inom Sales, Market & Innovation
  • Verka som en businesspartner och en ambassadör för DS Smith både externt och internt
  • Förhandla och avsluta kontrakt/order i enlighet med gällande riktlinjer och bistå Account Managers vid behov

Kvalifikationer

  • Ett genuint och starkt intresse för försäljning samt förmåga att skapa affärer och bygga olika typer av relationer, förstår de framgångsfaktorer som gör dem långvariga
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Har möjlighet att resa i tjänsten både inom Sverige och landsöverskridande
  • Krav på B-körkort

Placeringsort
För rätt kandidat finns det möjlighet att utgå från något av våra kontor som finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Mariestad & Värnamo.

Vi erbjuder
Här får du vara med och forma framtiden för DS Smith, du får ett spännande arbete i en organisation där miljö och utveckling står i fokus. Vi är en stimulerande och ansvarstagande arbetsplats, där kompetensutveckling och framgång för våra medarbetare är en stor del av vår vardag.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons