DS Smith söker Försäljningschef

DS Smith är en multinationell förpackningskoncern med verksamhet i 37 länder med ca 32 000 medarbetare, ca 600 i Sverige. Vårt erbjudande består av att ta fram förpackningslösningar i wellpapp, både kundunika och av standardmått. Utöver detta tillhandahåller vi ett sortiment av kompletterande emballage, ex. utfyllnadsmaterial, stötskydd och förslutning, för att kunna ge kundanpassade lösningar efter behov.

Vårt arbetssätt har gett oss en ledande position på marknaden och ditt uppdrag blir att vara med och befästa och vidareutveckla vår position.

”Vi söker en person som är initiativtagande, nätverkande, relationsorienterad och prestationsorienterad. En person som har ett positivt mindset och lätt för att lära, som gillar att lösa problem, skapa värde och kan hålla många bollar i luften kommer klara rollen galant.”

– Läs mer om vad Johan och Kristoffer har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/ds-smith

Om arbetet

Som Sales Manager ansvarar du för en försäljningsbudget och säljkår inom Förpackningsservice Region Göteborg / Mariestad. Du har personalansvar för 10-talet medarbetare bestående av säljare och säljsupport. Placeringsort för tjänsten är Göteborg eller Mariestad där dina medarbetare finns.

Tjänsten innebär ett tätt samarbete med säljkår, lager och inköp. Det är en roll med inflytande och möjlighet att påverka och utveckla både försäljning och vårt sätt att arbeta.

Sales Managern har ansvaret och befogenheten att driva försäljningen för regionen. Du ansvarar för att nå ambitiöst satta mål och för att lägga en strategi i linje med ”DS Smith way of selling”. Du har ett coachande ledarskap och du säkerställer att teamet arbetar enligt företagets beslutade riktlinjer och processer.

Du ingår i affärsområdets ledningsgrupp där du bidrar och tar ansvar med ett perspektiv för hela affärsområdet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:

  • Initiera, driva och fokusera på säljaktiviter och följer upp utfallet
  • Säkerställa rutiner för lönsamhet i försäljning, lagerhållning och produktion
  • Sätta, driva och följa upp KPI’er för att nå uppsatta resultat och rätt beteende
  • Upprätta kundavtal och vara delaktig i avtalsförhandlingar
  • Coacha team och medarbetare samt följa upp med kontinuerliga resultatsamtal
  • Bistå i arbetet med affärsplaner och budget

Vi erbjuder

Ett självständigt och varierande arbete i ett multinationellt, framgångsrikt och stabilt företag där vi har fokus på kvalitet i allt vi gör. Vi arbetar mot gemensamma mål och du kommer få stöttande och engagerade kollegor.

Vi befinner oss i stark tillväxt i en relevant bransch inom miljö och hållbarhet. Hos oss får du arbeta kvalitativt med dina kunder och du får goda utvecklingsmöjligheter på kort och lång sikt i din roll och inom bolaget. Du erbjuds en bred och stimulerande roll, där du kommer att få lära dig mycket, en roll som aldrig blir monoton.

Din profil

Du har flera års erfarenhet inom försäljning med dokumenterat goda resultat, inkluderat personalansvar. Du har en akademisk examen inom ekonomi/marknadsföring/försäljning eller motsvarande erfarenhet i bagaget. Du har goda kunskaper i företagsekonomi och kommunicerar flytande på såväl svenska som engelska.

Du har förmågan att förstå, analysera och initiera åtgärder som bygger på ekonomiska insikter. Du har en positiv attityd samt viljan att hantera, utveckla och arbeta i en ambitiös organisation. Du är resultatdriven och har ett starkt försäljningsfokus.

Som chef är du prestigelös, trygg i dig själv. Du engagerar och entusiasmerar dina medarbetare samtidigt som du kan omsätta övergripande mål och värderingar till konkreta handlingar. Hållbarhet och långsiktighet är ledord i ditt ledarskap.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Teko går med i Euratex

Teko har nu anslutit sig till Euratex som är det förbund som representerar den europeiska textil- och klädindustrins intressen i EU.

– Det kommer många lagstiftningar framöver som berör oss och våra medlemsföretag så det är viktigt att vi kan vara med och påverka så tidigt som möjligt på europeisk nivå. Till exempel The Green Deal som är EU:s färdplan för hållbar ekonomi där flera delar påverkar textil- och modeindustrin, säger Anne Ludvigson, styrelseordförande i Teko, i ett pressmeddelande.

EU är enligt uppgift världens näst största exportör av textilier och kläder. 2019 kom 24 respektive 29 procent av världens försäljning Från EU.

Euratex representerar omkring 160.000 företag med en omsättning på 162 miljarder euro och 1,5 miljoner arbetstagare. Mer information hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se

Leverantör öppnar nytt showroom i centrala Stockholm tillsammans med två andra varumärken

redaktionen@branschkoll.se

Profilservice-bröderna utsedda till årets unga företagare

profilservice

Adam och Johan Zollner som tillsammans driver WDP Profilserivce har utsetts till årets unga företagare i Linköping, i den årliga tävlingen som Företgarna anordnar.

Delar av motiveringen lyder så här:

Kunderna är allt från enmansföretag till globala verksamheter och oavsett omfattning kan företaget leverera varor efter varje kunds förutsättningar. Detta tack vare att organisationen är skalbar och smart uppbyggd. Allt från egen tryckproduktion in-house till ansvarsfull handel med lokal närvaro i Asien. Man satsar hårt på, att så långt det är möjligt, arbeta med cirkulär ekonomi och leverantörerna måste arbeta med justa villkor och hållbarhet. 
År 2015 bildades koncernbolaget Zollner Group där Profilservice ingår tillsammans med systerföretaget Nordic Souvenir och som de också driver flera projekt och löpande samarbeten med.
.. läs mer här.

I och med det här går man nu vidare till regionfinalen.

I videon nedan kan du se en 2 minuter lång intervju med bröderna Zollner som Företagarna gjort.

redaktionen@branschkoll.se

Team Workwear fortsätter värva medlemmar – ny yrkesbutik hoppar på

yrkeskläder

Senaste medlemmen i Team Workwear är Total Skydd & Underhåll, en yrkesbutik med bas i Flen som anslöt sig nu i början av juni.

– Det känns väldigt kul och spännande. Att kunna driva kedjan tillsammans mot nya gemensamma mål ger en otrolig möjlighet till utveckling för oss alla. Och med en gemensam plattform för inköp och marknadsföring blir vi otroligt starka tillsammans, säger Anders Karlsson, vd på Total Skydd & Underhåll i ett pressmeddelande.

Total Skydd & Underhåll grundades år 2000 och 2019 tog de nuvarande ägarna Sandra Åslund och Anders Karlsson över, efter att dåvarande ägare gick i pension.

Företaget jobbar med försäljning av arbetskläder och hygienprodukter under eget varumärke samt skyddsutrustning. Och den största delen av försäljningen sägs ske till företag, stat och kommuner.

– Vi är mycket glada över att ha Total Skydd & Underhåll med som nya medlemmar i kedjan. Anders och Sandra har mycket energi, lång erfarenhet från branschen och av att driva butik. Det ska bli kul att jobba med dem i deras och våra gemensamma satsningar framöver, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear.

LÄS OCKSÅ: Team Workwear knyter till sig tre nya butiker

Den som räknar vet att det här blir den fjärde nya butiken som ansluter sig till Team Workwear-kedjan i år. Intresset för medlemskap i kedjan är stort berättar kedjeledare Per Spett:

– Intresset är stort och det finns ett tydligt behov av en frivilligkedja inom workwear idag – en marknad med många fristående butiker som drivs av duktiga entreprenörer som vill fortsätta att driva och utveckla sitt företag. För dem är vi en perfekt partner för att kunna stärka affären gentemot de centralägda kedjorna.

redaktionen@branschkoll.se