Malmö

DS Smith söker Account Manager

Account Manager Malmö

Förena ditt intresse för business med förpackningslösningar.

Vårt affärsupplägg bygger på personlig försäljning. Och med personlig menar vi mer än du kanske anar. Det är nämligen din egen personlighet som dagligen kommer att sättas på prov. Din förmåga att sätta dig in i kundens verklighet. Viljan att lyssna och förstå på ett sätt som leder till kreativa förpackningslösningar. Ofta i nära samarbete med ett team av egna medarbetare med olika specialkompetens.

Med en sådan personlighet kommer du att bygga långsiktiga relationer med dina kunder  och skapa goda affärer för oss. Lyckas du fullt ut kan du snart kalla dig Kundens Personliga Förpackningsstrateg, det är nämligen precis det du blir då. 

För att lyckas fullt ut behöver du förmågan att se möjligheter, där bättre förpackningslösningar underlättar kundens vardag. Du är den som väcker viktiga frågor. Den som levererar kloka svar. Den som är uthållig och jobbar målmedvetet och strukturerat, och skapar goda ekonomiska resultat.

Om beskrivningen stämmer så vet du redan en hel del om komplex försäljning. Och förstår att du har stimulerande utmaningar att vänta. Om du samtidigt förväntar dig trevliga kamrater, social trygghet och goda möjligheter att växa så har du hela bilden klar. Säljbonus, friskvård och sjukförsäkring är naturligtvis självklarheter hos oss.

Vem är du?
Vi hoppas att beskrivningen ovan stämmer in på dig och ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning. Troligen har du också utbildning inom ekonomi, marknadsföring och/eller försäljning.

Du är resultatdriven och strukturerad. Engelskan behärskar du, både i tal och skrift. Tjänsten, som är en tillsvidareanställning, är placerad i Malmö där merparten av dina kunder finns. Tillträde enligt överenskommelse.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons