
(Bild: Drupa)
”Pandemin har blivit en katalysator för digitaliseringen”.
I oktober lanserar Drupa sin nya digitala plattform ”Drupa preview” som ska vara en slags förhandstitt på mässutbudet samt skapa en samlingsplats för branschen.
Plattformen är indelad i tre olika innehållsgrupper
- Konferens – Här finns utbildningsvideos och intervjuer.
- Utställning – Det man förväntar sig på en vanlig mässa, produkter, företag och expertkunskap.
- Nätverkande – Här utställare och besökare samtala och boka in möten inför Drupa 2021 som blir en hybridmässa som kombinerar fysiska träffar med digitalt innehåll.
– Vi har redan jobbat hårt med vårt digitala erbjudande, pandemin har ställt oss inför nya utmaningar och blivit en katalysator för digitaliseringen. Med en hybrid-Drupa gör vi det möjligt för besökare som inte kan resa till mässan att ändå medverka på industrins ”get-together”. Drupas platform enar således den globala printbranschen, säger Sabine Geldermann på drupa, i ett pressmeddelande.
Allt innehåll på Drupa preview är gratis för besökare, efter att man registrerat sig har man tillgång till videos och innehåll när som helst.