Logga in

Driver försäljning av tryckpressar med hjälp av utbildning

05 december, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

(Bild: Inkish)

För Visutech är utbildning ett sätt att addera värde – det är bland annat så man hjälper sina kunder att utvecklas.

Visutech i Göteborg har under många år satsat stora resurser på sin utbildningsverksamhet – Digital Academy. Nu berättar Visutechs grundare Jan-Olof Jungersten mer om satsningen, och varför man gör den, i en intervju med Inkish (som du kan se nedan).

Senaste boken handlar om förpackningsindustrins utveckling.

Jan-Olof ger också sin syn på utvecklingen i branschen och hur han längtar efter den stundande lågkonjunkturen.

– I en lågkonjuktur måste företag förändras och det är därför jag älskar lågkonjunkturer.

Jan-Olof har också skrivit två böcker om hur branschen förändras och hur företagen i den ska tänka kring affärsutveckling. Den senaste boken – Transmission, transform the packaging industry – handlar om förpackningsbranschens utveckling och släpptes på mässan Scanpack som gick i oktober i Göteborg.

Boken går att beställa på Visutechs hemsida. Visutech säljer digitala tryckpressar från HP till både den civilgrafiska branschen och förpackningsindustrin.

Se hela intervjun med Jan-Olof Jungersten nedan eller på inkish.tv.

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)