DR fortsätter att öka kraftigt

I februari ökade DR med 33 procent i Mediebyråernas mätning. Hittills i år har DR gått upp med 44 procent jämfört med 2010. Siffrorna gäller endast för den reklam som mediebyråerna, som är medlemmar i Sveriges Mediebyråer, har förmedlat.

Det är bara Radio och tv som ökar mer än DR. Investeringar i internetbaserad reklam sjönk med 13 procent i februari men hittills i år har internet ökat med 7 procent jämfört med föregående år.

Ta del av hela resultatet.

HP ökar farten på nya storformatarna

HP kommer med nya storformatsskrivare. Det är modellerna Designjet och Pagewide som nu uppgraderas.

redaktionen@branschkoll.se

Mimaki lanserar nya skrivare för print direkt på objekt

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger sin första förpackningsfabrik

redaktionen@branschkoll.se

Investmentbolag går in i plastlåde-branschen

redaktionen@branschkoll.se