Doctrin söker Art Director

Who we are:

Doctrin’s purpose is to radically improve healthcare by helping healthcare providers to intelligently digitalise the patient journey. We are Sweden’s leading B2B-healthcare platform with approx 1 000 000 cases done on a yearly basis. We are based in Stockholm with a diverse team of medical doctors, designers, data analysts, software developers and ex management consultants (e.g. McKinsey, BCG, Spotify). In addition to several of Swedish biggest healthcare providers such as Capio and Praktikertjänst we also have clients in the Czech Republic and Norway and we are currently expanding into the UK. We have a proven track record of improving medical quality, patient accessibility and increased efficiency. We are paving the way for a fundamental change in the way healthcare is provided.

The role:

We are looking for an Art Director to lead the visual aspects of our brand and leverage our solutions through creative content. The person we are looking for has an ability to turn the complex into something feasible, is a creative with visual design as their main craft but also has an appreciation for and is amused by copy writing. Your primary focus will be to strategize, ideate, create, and execute content for Doctrin with the purpose of building our thought leadership positioning and strengthening our commercial offering. You will be part of our Marketing and Communications team reporting to our Head of Marketing and Communication as well as working closely with our UX design team.

Your responsibilities include:

  • Create and execute visual storytelling and creative content to drive brand awareness
  • Amplify our commercial offering through conceptualisation and visual storytelling
  • Lead our content marketing from a visual story telling aspect (data driven and user insight driven story telling)
  • Lead the development of our visual identity as part of a strong Doctrin brand

You need:

  • Be passionate about radically improving healthcare
  • Ability to conceptualize and visualise complex subject matter
  • Skilled in both idea creation and visual execution
  • Curious, creative, strategic, solution oriented and resourceful with an entrepreneurial, flexible mindset
  • Minimum +3 years of experience in a related field (experience from health tech, Saas and/or agency is a big plus)
  • Degree in Design, Digital Design, Fine Art or similar
  • In-depth knowledge of digital design, and digital media channels
  • Proficient in Adobe Creative Suite (e.g. Photoshop, InDesign, Illustrator)

Why you should apply:

We believe that you want to radically improve healthcare just like the rest of us at Doctrin! The need for digitalisation in healthcare has accelerated due to Covid-19 and we are looking for a person who is passionate about helping healthcare providers to continue helping patients even with the challenges lying ahead. Our core values, Passion for making a difference, Aim high, Work smart, Be authentic, Grow as a team and Enjoy the journey, is the basis for how we do things and it’s important that your personal values align with ours. If you would like to take on the challenge of radically improving healthcare, join us!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Uppgraderade storformatare från HP ska skapa nya möjligheter för branschen

Snabbhet, flexibilitet och hållbarhet är ledorden när HP nyligen lanserade nya storformatsskrivare i Latexsegmentet.

HP har lanserat ytterligare en generation av sina Latex-skrivare. Med HP Latex 700 och 800 ökar man produktiviteten med 50 procent genom nya skrivarhuvuden. Samtidigt byter man ut platsen i färgbehållarna till papper och därmed ska tryckerierna kunna minska sin miljöpåverkan. 

Man säger sig också ha tagit fram den vitaste vita färgen i branschen som nu finns i de båda nya maskinerna.

Den två nya serierna finns i fyra varianter.

– När du tänker på HP Latex, ska du föreställa dig att du får en unik förmåga att säga ja till alla kundförfrågningar, oavsett leveranstid och krav på material, sa Guayente Sanmartin på HP vid lanseringen för några veckor sedan.

Vid lanseringen lade man stor vikt vid att visa upp alla de möjligheter som finns med de nya skrivarna. Tryck med den vita färgen och att utbudet av kompatibla material är stort gör att det går att göra det mesta med de nya skrivarna.

Nya skärmaskiner finns nu också som passar till de nya Latexskrivarna.

Hastigheten är upp till 36 kvadratmeter per timme.

Enligt HP ställer tryckerierna nu krav på mer hållbara produkter och därför har man bland annat bytt ut färgpatronerna i plats till kartong.

De nya färgbehållarna är till stor del gjorde av kartong.
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckeri investerar stort i robotcell

Målet är att bli den effektivaste grafiska aktören.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Robotlyftet hjälper små och medelstora företag med automatisering

Funderat på investera i automatisering? Nu kan du få bidrag!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Storfusion inom mjukvara för marknadsföring och print

Man blir tillsammans 170 medarbetare och får en omsättning på över 200 miljoner kronor.

redaktionen@branschkoll.se
Annons