DJ Frantextil söker sälj- och marknadskoordinator

Har du ett grafiskt öga? Se hit!

Vad utmärker dig i arbetsdjungeln? Du kanske har ett fastrotat affärstänk, har det där målinriktade fokuset eller helt enkelt har ett stort bagage med erfarenhet från marknadsföring och försäljning? Vi vill veta mer om dig!


Vad innebär tjänsten?

Som sälj- och marknadskoordinator för DJ Frantextil kommer dina huvudsakliga uppgifter kretsa kring försäljning och marknadsföring. Ett arbete som vi hoppas att du på ett produktivt och effektivt sätt utför utifrån de målsättningar och strategier som gäller för rollen.

I ditt arbete kommer du stötta försäljningsavdelningen så riktlinjerna stämmer överens med de krav som ska uppfyllas. Detta gör du bland annat genom att rapportera om försäljningsstatistiken, säkerställa en marknadsplan och delta i produktutveckling. Vad säljorganisationen beslutar kommer du slutföra då du producerar och ser till att produktionen ros i land med våra samarbetsparters.

Vi ser gärna att du har hanterat administrativa åtagande tidigare, då bland annat upphandlingar och inköp av trycksaker kommer vara en del i ditt dagliga arbete. Fördelaktigt är också om du har tidigare erfarenhet från att hantera affärssystem, då vissa delar av jobbet kommer genomföras i detta. Därtill är uppdatering av våra sociala kanaler och hemsidor något vi hoppas du gör med glädje.

Vem är du?

Vi söker en person som med ett stort engagemang och målinriktat fokus vill få ut det bästa av sina arbetsdagar. Vi hoppas att du besitter god bekantskap med Adobes grafiska program för att kunna producera delar av vårt marknadsmaterial därifrån. Att du är lösningsorienterad och genuint intresserar dig för kundservice ser vi som en självklarhet. Vi ser gärna att du är en positiv lagspelare som med dina år av erfarenhet inom marknadsföring eller försäljning tar dig an dina arbetsuppgifter med framåtanda. För tjänsten behöver du även inneha körkort B.

Vilka är vi?

DJ Frantextil är en verksamhet såsom grossist inom två affärsområden; konsument- och företagsmarknaden. Vi har funnits sedan 1975 och har därför många års erfarenhet av gåvor och presenter. Vårt största drivmedel är våra kunder, därför finns vi och våra varor lokalt tillgängliga i Dingle – något som uppskattas från kundens sida. Vi skapar därmed en leveranssäkerhet och trygghet samtidigt som ledtiden från beställningen kortas ner markant. Med målet att alltid vara återförsäljarnas förstahandsval erbjuder vi hög servicegrad och prisvärda produkter.

Hur är det att jobba hos oss?

För att utföra ett gott arbete tror vi mycket på en trivsam arbetsmiljö. Här berättar en av våra kollegor om hennes upplevelse av att jobba på DJ Frantextil.

”Samtidigt som det är ett stort företag så existerar den där familjära känslan när man kommer innanför dörrarna på DJ Frantextil, något jag uppskattat från dag ett. Både kollegorna och kunderna bidrar till den goda arbetsmiljön som råder på företaget. Det är roligt att komma till jobbet med vetskapen om att man känner sig sedd och hörd, trots att vi är så många som arbetar här” berättar Annelie Svensson, Ekonomiassistent/Kundreskontran för New Wave Mode & DJ Frantextil.

”För att jobba hos oss tror jag att det är viktigt att tycka om daglig kundkontakt. Våra kunder är vad som driver oss framåt, och det händer alltid något nytt och spännande i deras närvaro. Ingen dag är den andra lik! Jag själv valde att börja här mycket på grund av mitt intresse för att ge bra kundservice, men också för att jag hade åtta års positiv erfarenhet av försäljning och marknadsföring.”

”I rådande tider är det inte lika enkelt att hitta på diverse aktiviteter som vi hade önskat, men innan dess hittade vi på mycket roligt tillsammans! Vi brukar avse tider för AW, och i somras spelade vi även padel och anordnade en mysig picknick. Men personligen tycker jag en sådan liten sak som att ta en gemensam morgonkopp på kontoret kan vara den härligaste stunden på hela dagen!”

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons