Dixa ska växa genom ökad tillgänglighet

Dixa RA+JL_2

Dixa

Johanna Lundberg är marknadsansvarig och Rickard Albinsson vd på expanderande Dixa i Stockholm.

Stockholmstryckeriet Dixa fortsätter att växa och i mellandagarna flyttar företaget till dubbelt så stora lokaler för att möjliggöra en fortsatt expansion. 2013 omsatte man 31,5 miljoner kronor och under 2014 har man växt ytterligare med runt 20 procent berättar Johanna Lundberg som är marknadsansvarig på företaget.

– Vi har ett kontinuerligt arbete med att stärka vårt erbjudande mot större företag och organisationer, vilket visat sig givande. Därutöver har vi haft bra utdelning på vårt breda utbud och vår flexibilitet, säger Johanna Lundberg i en kommentar till Branschkoll.

Med de större lokalerna hoppas man att företaget nu blir ännu mer tillgängligt för kunderna. Man planerar att erbjuda kunderna ännu mer av pappersprover, referensprodukter och annan inspiration.

– Vi är för trångbodda i våra nuvarande lokaler och det här blir därför ett naturligt steg för att kunna fortsätta att växa som vi vill. Flytten känns också som en spännande nystart och blir ett tydligt avstamp i vår tillväxtplan för de kommande åren, säger Rickard Albinsson, vd för Dixa i en kommentar.

De nya lokalerna ligger bara 50 meter från de nuvarande.

IRM skruvar upp reklam-prognosen för 2021

redaktionen@branschkoll.se

Uniqlo får fortsatt förtroende att klä OS-truppen

os truppen kläder sportswear idrott

Uniqlo som varit officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska trupper sedan januari 2019 får nu förtroendet i drygt två år till, fram till 31 december 2024 vilket innebär att de kommer att klä de svenska trupperna under spelen i Paris samma år.

Vidare kommer Uniqlo under avtalstiden bland annat leverera kläder till svenska trupperna i olika internationella sportevenemang, inklusive resor, träning och vid mediala tillfällen, det här framgår av att pressmeddelande.

Varit kritiserade

Uniqlo har utsatts för en del kritik de senaste åren, dels har det rått delade meningar om designval, inte minst för OS-damernas fotbolldressar. Men man har också anklagats för att köpa sin bomull från den Xinjiangprovinsen som Amnesty med flera varnat för, något bland annat SVT rapporterat om.

redaktionen@branschkoll.se

De vanligaste misstagen företag gör i sitt långsiktiga varumärkesarbete

redaktionen@branschkoll.se

Marabu förvärvat av japansk tillverkare av screentrycksfärg

redaktionen@branschkoll.se