Digitalt textiltryck får egen plats på Drupa

Drupa lanserar ”Touchpoint Textile” som fokuserar på digitalt textiltryck. Bakom Touchpoint står Institutes for Textile and Fibre Research (DITF) och European Specialist Printing Manufacturers Association (ESMA).

Målet med det nya tilltaget sägs vara att skapa ett forum för att visa det ökande intresset som digitalt textiltryck har och understryka hur pass viktig beståndsdel det är i att driva grafisk industri framåt.

Bland det som kommer finnas att beskåda i Touchpoint Textile nämns en fullt fungerade produktionskedja från design till färdig produkt, samt 3D-tyg-simulationer och Augmented Reality (AR)-applikationer. Samt t-shirts, flaggor och väskor som kommer färska från pressen!

– Textiltryck expanderar kraftigt tack vare innovationer i tryckprocessen, både digitala och konventionella tryckmetoder kan bidra till den här förändringen. Vi ser fram emot att visa Drupas besökare mer om hur textiltryck fungerar, säger Peter Buttiens vd för ESMA, skriver P&P.

Annons

Bokslut: Så här går det för Billes under pandemin

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Coloreels vd berättar om bolagets planer – nya marknader och produkter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Slutkundsmässan skjuts upp igen

Vi får väl se om fjärde gången gillt gäller för den nystartade mässan Profil & Promotion som lockat stort intresse från branschen. För nu skjuts den upp igen och de nya datumen är 23-24 februari 2022, ganska exakt ett år efter att mässan ursprungligen var tänkt att äga rum.

LÄS OCKSÅ: SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Bland de branschföretag som ska ställa ut på mässan återfinns bland annat: Master Design, WDP, Swagg, ACG Nyström, Neh, FF Profilreklam och Wackes.

Coronaviruset har fått konsekvenser i en utsträckning som få kunnat föreställa sig, regeringen meddelande nyligen att vaccinationsmålet blir försenat till den 15 augusti och många företag och organisationer har fortsatta restriktioner. För att vi tillsammans med våra utställare och partners ska kunna arrangera en högklassig och komplett mötesplats så säkert och kvalitativt som möjligt agerar vi proaktivt och flyttar fram mässan, skriver mässarrangören Live expo i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

New Wave Group publicerar siffrorna för Q1 i förtid – ”överstiger väsentligt marknadens förväntningar”

redaktionen@branschkoll.se
Annons