Didrikssons uppköpt
Under sommaren köptes majoriteten av bolagets aktier upp av svenska Adelis Equity Partners, pengarna kom från en fond som förvaltas av Herkules Capital. Ledningen kommer behålla sina nuvarande roller och fortfarande ha ett betydande ägarskap i bolaget. Adelis äger även bland annat Intersport.
Didrikson är främst verksamma inom regn- och funktionsplagg och bedriver försäljning i 19 länder med en framgångsrik e-handel som står för en tredjedel av den totala försäljningen. Koncernens omsättning uppgår till cirka 500 miljoner kronor, enligt ett pressmeddelande.
Nya lokaler men samma utbud
Inga väsentliga skillnader kommer ske i produktutbudet, men det kommer utvidgas på barnsidan.
– Vi har gjort två oberoende marknadsundersökningar och båda säger samma sak: Vi är det mest kända märket på barnsidan för ytterkläder, säger bolagets vd Johan Ekeroth, skriver Sportfack.
Ekeroth menar att logisk kommer vara en avgörande framgångsfaktor, bolaget sitter idag i nya lokaler i Borås där de har sitt eget lager.
– Det är ju inom logistik och operations som slaget står. Det blir tuffare för handlarna och då vill vi kunna supporta med bra flöden, avslutar Ekeroth.