Göteborg

Didriksons söker Key account manager

Med Didriksons starka och välrenommerade varumärke som är förknippat med svensk kvalitet, hållbarhet och innovation, leder vi utvecklingen i branschen. Vi söker nu en engagerad och branscherfaren Säljare, som vill anta utmaningen som KAM till vår kollektion för vuxna.

Om tjänsten / arbetsbeskrivning
Didriksons söker en målfokuserad Key Account Manager till vår kollektion för vuxna, med eget kundansvar för flera av Sveriges största nyckelkunder.

Tjänsten som KAM är en viktig roll hos oss, då vi inom branschen är en aktör i framkant och med högt uppsatta tillväxtmål. Tjänsten innebär att knyta avtal och sälja in våra kollektioner för vuxna. Du ansvarar för försäljning och lönsamhetsstyrning för flera av våra nyckelkunder och har övergripande budget och prognosansvar, samt arbetar för att säkra lönsam tillväxt för såväl oss som för våra kunder. Dina arbetsuppgifter består också av prognosarbete, analysera och förhandla, samt att skapa presentations- och marknadsmaterial. Tjänsten innebär även att tillsammans med teamet planera och genomföra kundplaner för varje nyckelkund, därför ser vi att du har ett starkt intresse för branschen och en god förståelse för dina kunders mål och strategier.

Du blir en del av ett mycket kunnigt och engagerat säljteam och rapporterar direkt till Försäljningschef. Du utgår från Didriksons nya fina lokaler i Borås och arbetet innebär resor till kunder över hela Sverige, därför är det viktigt att du både har möjlighet och vilja att resa i tjänsten.

Vi erbjuder

  • en attraktiv arbetsplats, med positiva, engagerade, pålitliga och hälsomedvetna kollegor
  • en stimulerande och utmanande position i ett innovativt och internationellt växande företag
  • ett starkt varumärke inom respektive kategori; Sport, Barn och Originals
  • ett utvecklande och ansvarsfullt arbete, där du bidrar till din egen och företagets fortsatta utveckling
  • en nyckelroll i ett anrikt, attraktivt och välrenommerat bolag inom sportbranschen
  • ett företag med gott renommé och som på riktigt tar ansvar och alltid strävar efter att göra rätt saker med hänsyn till människor, samhälle och miljö
  • en arbetsmiljö, där vi alla har ett gemensamt mål – hälsa, hållbara produkter, nöjda kunder och tillväxt

OM DIG
Du är en naturligt engagerad och pålitlig kollega och säljare, med ett genuint intresse för hälsa. Du har ett gott affärsmannaskap, förmåga att vara strukturerad och agera strategiskt, samt sinne för att analysera trender och tendenser på marknaden. Du är en person som vill vara med och göra positiv skillnad inom branschen.

Vi är intresserade av dig som förstår morgondagens försäljning och som har ett brinnande intresse för affärer! Ditt arbetssätt karaktäriseras av att du har ett starkt inre driv, är nyfiken och samtidigt skicklig på att arbeta både innovativt och strategiskt med dina kunder. Du förstår vikten av ett gediget förarbete i form av proffsiga presentationer och marknadsmaterial som hjälper din kund att satsa på ett inspirerande, affärskritiskt och långsiktigt samarbete. Vidare är du kreativ och vågar utmana konventioner – vi ser fram emot att ta del av dina idéer kring hur vår kollektion för vuxna kan utvecklas! Vi söker dig som är en naturlig lagspelare och tar dig an dina utmaningar med största seriositet och lojalitet. För att vara lyckosam i rollen som KAM hos oss, förstår du vikten av att bygga hållbara kundrelationer och tar och säkerställer kundnöjdhet i alla led. Vidare ser vi gärna att du…

  • har erfarenhet av att självständigt, proaktivt och framgångsrikt driva försäljning mot stora och strategiska kundkonton
  • har minst 2 års erfarenhet av KAM-arbete, varav gärna inom sport- eller modebranschen, samt gentemot Retail
  • är sifferdriven med vana och förståelse för digital kommunikation och försäljning
  • har erfarenhet från en mer analytisk och digital KAM roll, samt hög förmåga av att förstå trender och tendenser
  • är van vid att kommunicera med beslutsfattare i ledande befattning, på såväl svenska som engelska
  • gärna har akademisk utbildningsbakgrund; t.ex. civilekonom eller annan eftergymnasial utbildning
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Adventskalender fick flest röster och ”Public Award”

Materialet till kalendern kommer från Billerudkorsnäs och Ducaju i Belgien producerade.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han tar produktionsbyrå i Manilla till Norden

Jonas Persson med mångårig och internationell erfarenhet från bland annat Tetra Pak, SGS, Macdermid och Miraclon är ny delägare i Manillabaserade produktionsbyrån The Studio Bridge. Nu ska han ta företagets tjänster till Sverige, Norge och Danmark.

Det handlar om att på olika sätt hjälpa företag med produktion av förpackningar och marknadsmaterial – både i tryck och digitalt.

The Studio Bridge startade för två år sedan av branschveteranen Simon Campbell och för några månader sedan klev Jonas Persson in som delägare.

– Tillsammans har vi en enorm erfarenhet inom det här området från några av de allra största aktörerna inom outsourcing av grafisk produktion, berättar Jonas Persson för Branschkoll.

Man har kompetens inom design men ofta handlar det om att anpassa enheter till en befintlig grafisk profil och se till att allt är förberett för att vara klart för tryckpressen.

The Studio Bridge jobbar både med de traditionella delarna – framtagning och design av förpackningar och trycksaker – men man jobbar också mycket med material inom e-handel, sociala medier och animationer. 

De senaste månaderna har The Studio Bridge satsat mycket resurser på att bygga ett digitalt team som fokuserar på 2D- och 3D-animationer samt CGI för bland annat e-handel. Företaget har höga ambitioner om att växa inom digital och attrahera internationella men även lokala kunder.

Pandemin gav flexibilitet

Företaget startade upp mitt under pandemin och från start var alla medarbetare utrustade med datorer för att kunna jobba både hemma och från kontoret i centrala Manilla. Idag är man ett 30-tal anställda.

– Vi tvingades till det men det gav oss ett läge med extremt flexibla anställda – vilket nu sprider sig till våra kunder.

Det är också en rent mänsklig fråga eftersom Manilla är en stad med mycket trafik och underdimensionerat transportsystem så de anställda slipper pendla lika mycket.

– Vi försöker vara mycket mer flexibla jämfört med våra konkurrenter, det handlar om att kunna skapa någon form av work-life balance för våra anställda, menar Jonas.

Byråer, företag och grafiska företag bland kunderna

Kunderna är allt från byråer, större kedjor inom retail och byggföretag som behöver 3D animationer. Alla jobbar med någon form av kommunikation.

– Men kan också vara grafiska bolag som behöver avlastning – genom att hyra personal eller baserat på volym, säger Jonas.

Alla medarbetare har bärbara datorer för att kunna jobba flexibelt.

– Det finns väldigt mycket jobb inom den här branschen som är enformiga och har låga marginaler och som göras mer kostnadseffektivt av en spelare som oss, säger Jonas.

De första uppdragen i Sverige är redan gjorda och i övrigt finns kunderna runt om i världen från Australien till UK.

– Flera kunder blir breda och vi gör allt originalarbete för dem från förpackningar till hemsidor, säljmaterial, animationer och sociala medier, berättar Jonas.

Kunderna kan själva välja om man vill köpa dedikerad personal för att hjälpa till att kapa toppar i sin egen produktion eller outsourca hela uppdrag. 

– The Studio Bridge försöker vara flexibla för varje kunds behov och kan bli en del av kunders existerande arbetsflöden.

Uppdragen består av produktion till båda digitala och analoga kanaler.

Höga ambitioner

Idag är man 30 personer i bolaget men gör nu en stor satsning på organisk tillväxt och vill vara 100 personer om fem år.

För att säkerställa kvalitet och leverans bygger man ett system för att ha kontroll på allt man gör. 

– Vi får koll på tid, alla versioner och alla moment som görs med ett jobb. Vi automatiserar så mycket vi kan och har verktyg för kvalitetskontroll så vi inte gör några onödiga misstag.

Så här presenterar man sig i en film.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så här stor är förpackningens andel av en produkts miljöpåverkan

Här kan du hitta de produkter där en förändring hos förpackningen har som störst påverkan på helheten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

UPM lanserar nya papper för livsmedelsförpackningar

UPM Speciality Papers lanserar två nya förpackningspapper anpassade för livsmedel.

UPM Confidio och UPM Confidio Pro är namnen på dessa och båda är har en kombination av fukt- och fettbeständighet med goda värmeförseglingsegenskaper berättas det i ett pressmeddelande. Båda är också godkända för direkt livsmedelsberöring.

– Vårt mål är att ersätta konventionella fossilbaserade förpackningar och öka andelen förnybara förpackningslösningar. Dessa nya Confidiopapper är återvinningsbara, kostnadseffektiva och säkra att använda, säger Tommi Heinonen, försäljningschef, UPM Specialty Papers.

Under produktutvecklingsprocessen av Confidioartiklarna har UPM utökat sitt samarbete med externa partners, exempelvis det finska livsmedels- och bageriföretaget Fazer.

redaktionen@branschkoll.se
Annons