Göteborg

Didriksons söker Key account manager

Med Didriksons starka och välrenommerade varumärke som är förknippat med svensk kvalitet, hållbarhet och innovation, leder vi utvecklingen i branschen. Vi söker nu en engagerad och branscherfaren Säljare, som vill anta utmaningen som KAM till vår kollektion för vuxna.

Om tjänsten / arbetsbeskrivning
Didriksons söker en målfokuserad Key Account Manager till vår kollektion för vuxna, med eget kundansvar för flera av Sveriges största nyckelkunder.

Tjänsten som KAM är en viktig roll hos oss, då vi inom branschen är en aktör i framkant och med högt uppsatta tillväxtmål. Tjänsten innebär att knyta avtal och sälja in våra kollektioner för vuxna. Du ansvarar för försäljning och lönsamhetsstyrning för flera av våra nyckelkunder och har övergripande budget och prognosansvar, samt arbetar för att säkra lönsam tillväxt för såväl oss som för våra kunder. Dina arbetsuppgifter består också av prognosarbete, analysera och förhandla, samt att skapa presentations- och marknadsmaterial. Tjänsten innebär även att tillsammans med teamet planera och genomföra kundplaner för varje nyckelkund, därför ser vi att du har ett starkt intresse för branschen och en god förståelse för dina kunders mål och strategier.

Du blir en del av ett mycket kunnigt och engagerat säljteam och rapporterar direkt till Försäljningschef. Du utgår från Didriksons nya fina lokaler i Borås och arbetet innebär resor till kunder över hela Sverige, därför är det viktigt att du både har möjlighet och vilja att resa i tjänsten.

Vi erbjuder

  • en attraktiv arbetsplats, med positiva, engagerade, pålitliga och hälsomedvetna kollegor
  • en stimulerande och utmanande position i ett innovativt och internationellt växande företag
  • ett starkt varumärke inom respektive kategori; Sport, Barn och Originals
  • ett utvecklande och ansvarsfullt arbete, där du bidrar till din egen och företagets fortsatta utveckling
  • en nyckelroll i ett anrikt, attraktivt och välrenommerat bolag inom sportbranschen
  • ett företag med gott renommé och som på riktigt tar ansvar och alltid strävar efter att göra rätt saker med hänsyn till människor, samhälle och miljö
  • en arbetsmiljö, där vi alla har ett gemensamt mål – hälsa, hållbara produkter, nöjda kunder och tillväxt

OM DIG
Du är en naturligt engagerad och pålitlig kollega och säljare, med ett genuint intresse för hälsa. Du har ett gott affärsmannaskap, förmåga att vara strukturerad och agera strategiskt, samt sinne för att analysera trender och tendenser på marknaden. Du är en person som vill vara med och göra positiv skillnad inom branschen.

Vi är intresserade av dig som förstår morgondagens försäljning och som har ett brinnande intresse för affärer! Ditt arbetssätt karaktäriseras av att du har ett starkt inre driv, är nyfiken och samtidigt skicklig på att arbeta både innovativt och strategiskt med dina kunder. Du förstår vikten av ett gediget förarbete i form av proffsiga presentationer och marknadsmaterial som hjälper din kund att satsa på ett inspirerande, affärskritiskt och långsiktigt samarbete. Vidare är du kreativ och vågar utmana konventioner – vi ser fram emot att ta del av dina idéer kring hur vår kollektion för vuxna kan utvecklas! Vi söker dig som är en naturlig lagspelare och tar dig an dina utmaningar med största seriositet och lojalitet. För att vara lyckosam i rollen som KAM hos oss, förstår du vikten av att bygga hållbara kundrelationer och tar och säkerställer kundnöjdhet i alla led. Vidare ser vi gärna att du…

  • har erfarenhet av att självständigt, proaktivt och framgångsrikt driva försäljning mot stora och strategiska kundkonton
  • har minst 2 års erfarenhet av KAM-arbete, varav gärna inom sport- eller modebranschen, samt gentemot Retail
  • är sifferdriven med vana och förståelse för digital kommunikation och försäljning
  • har erfarenhet från en mer analytisk och digital KAM roll, samt hög förmåga av att förstå trender och tendenser
  • är van vid att kommunicera med beslutsfattare i ledande befattning, på såväl svenska som engelska
  • gärna har akademisk utbildningsbakgrund; t.ex. civilekonom eller annan eftergymnasial utbildning
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Sex hållbarhetsrapporter från förpackningsbranschen

Hållbarhetsrapporten, där man öppet delar med sig av framsteg (och motgångar) i sitt hållbarhetsarbete, håller på att bli standard för alla företag. För att du ska kunna inspireras och lära av kollegor i branschen har vi här samlat sex förpackningsföretags rapporter.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De får stöd för att utveckla PFAS- och plastfria livsmedelsförpackningar

Vinnova går in med pengar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Framtidens förpackning ska utnyttja naturens uppfinningsrikedom

It’s a Wild Life! Det är dags för Pida och i år ska deltagarna hämta inspiration från naturen.

It’s a Wild Life! är temat för Billerudkorsnäs designtävling Pida 2022, där 350 designelever från sju länder gör sitt bästa för att inspirera och imponera med egna tolkningar av vad förpackningsdesign kan lära av naturen.

Pidas idé är att lyfta fram unga, nytänkande talanger för att främja hela förpackningsindustrins utveckling.

It’s a Wild Life är ett tema som uppmuntrar deltagarna att utforska naturens egen uppfinningsrikedom, säger Anders Gathu, Marketing Manager Cartonboard på Billerudkorsnäs som arrangerar Pida. De får hitta egna sätt att använda sig av de vackra och sinnrika lösningar som finns överallt i naturen när det gäller former, mönster, funktioner och hållbarhet.

Packaging Impact Design Award (PIDA) har sedan starten 2005 engagerat tusentals designelever över hela världen. Lokala event kommer att ske under maj och juni och en internationell vinnare kommer att krönas vid den förpackningsmässan Luxe Pack Monaco den 3 oktober 2022.

Mer information om Pida 2022 finns här.

– Vi skapade PIDA för att röra om i grytan och utmana inom förpackningsbranschen, säger Lena Dahlberg, Manager Application Development Paperboard på BillerudKorsnäs. Och det tycker vi att vi lyckats med. PIDA är en frisk fläkt för hela branschen, och eleverna överträffar sig själva år efter år, säger hon i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pacson rekryterar nyckelpersoner inom hållbarhet

Sedan några veckor tillbaka är Henric Wahlgren och Henri Waher på plats hos på Pacson.

Henric kommer senast från en tjänst som projektledare hållbar utveckling på Södra Munksjön Utveckling och blir ny hållbarhetsstrateg hos Pacson.

Henri rekryterades från AW technologies där han varit projektledare kvalitetsutveckling och går in i en roll som kvalitetsansvarig på Pacson, enligt ett linkedininlägg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons