Göteborg

Didriksons söker Key account manager

Med Didriksons starka och välrenommerade varumärke som är förknippat med svensk kvalitet, hållbarhet och innovation, leder vi utvecklingen i branschen. Vi söker nu en engagerad och branscherfaren Säljare, som vill anta utmaningen som KAM till vår kollektion för vuxna.

Om tjänsten / arbetsbeskrivning
Didriksons söker en målfokuserad Key Account Manager till vår kollektion för vuxna, med eget kundansvar för flera av Sveriges största nyckelkunder.

Tjänsten som KAM är en viktig roll hos oss, då vi inom branschen är en aktör i framkant och med högt uppsatta tillväxtmål. Tjänsten innebär att knyta avtal och sälja in våra kollektioner för vuxna. Du ansvarar för försäljning och lönsamhetsstyrning för flera av våra nyckelkunder och har övergripande budget och prognosansvar, samt arbetar för att säkra lönsam tillväxt för såväl oss som för våra kunder. Dina arbetsuppgifter består också av prognosarbete, analysera och förhandla, samt att skapa presentations- och marknadsmaterial. Tjänsten innebär även att tillsammans med teamet planera och genomföra kundplaner för varje nyckelkund, därför ser vi att du har ett starkt intresse för branschen och en god förståelse för dina kunders mål och strategier.

Du blir en del av ett mycket kunnigt och engagerat säljteam och rapporterar direkt till Försäljningschef. Du utgår från Didriksons nya fina lokaler i Borås och arbetet innebär resor till kunder över hela Sverige, därför är det viktigt att du både har möjlighet och vilja att resa i tjänsten.

Vi erbjuder

  • en attraktiv arbetsplats, med positiva, engagerade, pålitliga och hälsomedvetna kollegor
  • en stimulerande och utmanande position i ett innovativt och internationellt växande företag
  • ett starkt varumärke inom respektive kategori; Sport, Barn och Originals
  • ett utvecklande och ansvarsfullt arbete, där du bidrar till din egen och företagets fortsatta utveckling
  • en nyckelroll i ett anrikt, attraktivt och välrenommerat bolag inom sportbranschen
  • ett företag med gott renommé och som på riktigt tar ansvar och alltid strävar efter att göra rätt saker med hänsyn till människor, samhälle och miljö
  • en arbetsmiljö, där vi alla har ett gemensamt mål – hälsa, hållbara produkter, nöjda kunder och tillväxt

OM DIG
Du är en naturligt engagerad och pålitlig kollega och säljare, med ett genuint intresse för hälsa. Du har ett gott affärsmannaskap, förmåga att vara strukturerad och agera strategiskt, samt sinne för att analysera trender och tendenser på marknaden. Du är en person som vill vara med och göra positiv skillnad inom branschen.

Vi är intresserade av dig som förstår morgondagens försäljning och som har ett brinnande intresse för affärer! Ditt arbetssätt karaktäriseras av att du har ett starkt inre driv, är nyfiken och samtidigt skicklig på att arbeta både innovativt och strategiskt med dina kunder. Du förstår vikten av ett gediget förarbete i form av proffsiga presentationer och marknadsmaterial som hjälper din kund att satsa på ett inspirerande, affärskritiskt och långsiktigt samarbete. Vidare är du kreativ och vågar utmana konventioner – vi ser fram emot att ta del av dina idéer kring hur vår kollektion för vuxna kan utvecklas! Vi söker dig som är en naturlig lagspelare och tar dig an dina utmaningar med största seriositet och lojalitet. För att vara lyckosam i rollen som KAM hos oss, förstår du vikten av att bygga hållbara kundrelationer och tar och säkerställer kundnöjdhet i alla led. Vidare ser vi gärna att du…

  • har erfarenhet av att självständigt, proaktivt och framgångsrikt driva försäljning mot stora och strategiska kundkonton
  • har minst 2 års erfarenhet av KAM-arbete, varav gärna inom sport- eller modebranschen, samt gentemot Retail
  • är sifferdriven med vana och förståelse för digital kommunikation och försäljning
  • har erfarenhet från en mer analytisk och digital KAM roll, samt hög förmåga av att förstå trender och tendenser
  • är van vid att kommunicera med beslutsfattare i ledande befattning, på såväl svenska som engelska
  • gärna har akademisk utbildningsbakgrund; t.ex. civilekonom eller annan eftergymnasial utbildning
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Signcom anställer Ted Arnesson

Signcom har anställt Ted Arnesson Key Account Manager. Han har stor branscherfarenhet från bland andra Cadorit och Paperlinx och kommer senast från Antalis.

– Med över 30 års erfarenhet inom både material och maskiner har jag byggt upp en kunskapsbank som jag hoppas och tror ska komma väl till pass. Att med Signcoms breda sortiment kunna erbjuda riktigt bra helhetslösningar blir extra roligt, säger Ted.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Finska pappers-strejken förlängs till den 19 februari

Idag meddelade parterna i den finska pappersstrejken att man inte har kommit i mål med förhandlingarna och att strejken nu förlängs och kan pågå fram till den 19 februari.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt datum i april för Sign&Print Scandinavia

Den grafiska mässan Sign&Print Scandinavia blir den 5-7 april 2022.

Det vari i förra veckan som man beslutade att skjuta upp mässan som skulle ha gått i februari. Den ökade smittspridningen och nya restriktioner från myndigheterna låg bakom beslutet att ställa in.

Efter dagens besked om lättnader i restriktionerna har man beslutat om att köra mässan redan i april.

På mässan kommer en lång rad aktörer i den grafiska branschen att ställa ut. Mest maskin- och materialleverantörer men också tryckerier som H-Tryck, Lasertryk och Nilssons Tryckeri.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Villa Gabel tvingas flytta fram mässan

Mässan i Villa Gabel i Oslo som var tänkt till vecka fyra är nu framskjutet på grund av restriktioner där max 30 pers får medverka på arrangemang inomhus.

”Vi kommer tillbaka när hälsomyndigheten kommer med nya restriktioner. Villa Gabel har ”vanlig” verksamhet varje dag”, skriver man i ett Facebook-inlägg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons