Logga in

”Det ultimata varuprovet” – Holmen Paper gjorde årets bästa kundtidning

13 november, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Bra tänkt och bra gjort! Detta sa prisutdelaren Jesper Rönndahl på utdelningen av årets Publishingpris när Holmen Paper vann för bästa kundtidning B2B. Från början hade man tänka att lägga ner tidningen men istället satsade man med ett nytt koncept. I filmen nedan ser du när de tar emot priset och lyfter flera att de styrkor som finns med det tryckta mediet.

Läs mer: De tryckte flest bidrag i Publishingpriset – Alla svenska och utländska tryckerier

”Det ultimata varuprovet”, sa Ulrika Häggroth på Åkesson & Curry som hjälpt Holmen med tidningen.

Snabbväxande trycksaksbroker tar in kapital – bygger marknadsplats för tryckerier

Gogoprint – en snabbväxande trycksaksbroker online med bas i Singapore – tar in pengar och satsar på att snabbt växa till fler marknader.

Posterföretag entrar svenska marknaden med gerillakampanj

Bolaget sätter upp sina posters runt om i Stockholm och för den tursamme eller observanta är det fritt fram att ta med sig postern hem … nästan.

Exakta investerar i digital 50×70-press

Exakta utökar den digitala produktionskapaciteten med en HP Indigo 12000 som trycker i B2-format. (mer…)

18 oktober är Papperspåsens dag – ”det är framtidens förpackning”

Pappersproducenter och pappersbärkassetillverkare har gått samman och skapat det man kallar Paper Bag Day den 18 oktober. (mer…)

Elanders säljer tryckeri i Kina

Oliver Bruns, koncernchef på Edelmann, som förvärvar ett tryckeri av Elanders. (Bild: Edelmann)

Globala förpackningstillverkaren Edelmann har köpt Elanders förpackningstryckeri i Kina som man startade 2005.  (mer…)

Fotogigant bygger ”tech hub”

Photobox Group, som har flera olika tjänster inom tryckta personaliserade fotoprodukter, öppnar det man kallar en ”Tech hub”

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil. (mer…)

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Så här investerar svenska företag i marknadsföring – bransch för bransch