Logga in

Depalma i nytt samarbete

11 november, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Depalma Workwear har inlett en samarbete med Polartec och kommer framöver erbjuda fleecejackan “Anchorage” och fleecevästen “Patrol”. Plaggen sägs bestå av minst 50 procent återvunnet material.

Depalmas andra samarbete på kort tid

Det här är det andra samarbetet som Depalma Workwear lanserat under kort tid. I våras presenterade de målarkläder som tagits fram tillsammans med Alcro, ett samarbete som sägs ha varit en succé och följdes upp med en andra kollektion under hösten.

– Vi fortsätter att skaka om branschen för arbetskläder, med fler och fler samarbeten. Dels på produkt- och projektnivå men inte minst med en konstant tillströmning av nya partners inom distributionen och utöver det en kraftig expansion online. Vi har även sett att några av våra större konkurrenter fokuserar betydligt mer på stil och design än tidigare, vilket givetvis innebär att de börjar se det vi gjorde från dag ett, säger Jonas Skommevik, vd på Depalma Workwear, i ett pressmeddelande.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.