De ska leverera arbetskläder till O’learys
Snart rullas bolagets klädkollektion ut till 130 restauranger runt om i världen.
Det var förra året som Fristads Solutions fick i uppdrag att ta fram O’learys nya klädkollektion till personalen på de cirka 130 restaurangerna runt om i världen, med drygt 3.000 anställda totalt. Kollektionen är nu klar och börjar levereras i juli.
– Just nu är vi inne i en expansiv fas och det är viktigt att O’Learys franchisetagare känner ”value for money”. De ska känna sig nöjda med arbetsklädernas pris, passform, kvalitet och tillgänglighet och det har Fristads och den nya kollektionen hjälpt oss med, säger Annette Linderoth, Purchasing Manager på O’Learys Trademark, i ett pressmeddelande.
Arbetet med design och produktion av sportbarens nya kollektion har pågått sedan slutet av 2017 och resultatet är en garderob med jeans, t-shirts, pikétröjor, skjortor, baseball-jackor samt en speciell kollektion anpassad för kockar. De nya arbetskläderna är tänkta att dels förstärka varumärket men också tydliggöra personalens ansvarsområden för gästerna.
– Klädernas kvalitet och passform är anpassade för att fungera optimalt i den miljö som O’Learys anställda befinner sig i och har även brukstestats ute på restauranger för att försäkra om att plaggen uppfyller de högt ställda kvalitetskraven. Vi ser fram emot att bli en långsiktig partner till O’learys, säger Frida Avasalu, Affärsutvecklare på Fristads Solutions.